like asking Niagara not to fall

Här nalkas det träningsvärk, tänker jag efter har den nog redan anlänt. Nu mina damer och herrar, har Sara lämnat en hel veckas slöande i fåtöljen och rört på sig lite. Det är inte bra med lov, man bara fettar till sig och orkar inte motivera sig att träna. Igår blev det i alla fall både pump och box med Lina. Det är så roligt, och så himla skönt att träna pump, man riktigt känner hur det bränner i musklerna och efteråt är man helt skakig. Då känns det riktigt jobbigt att köra ett boxpass också, men skam den som ger sig. Det är ju också fetkul.

Som sagt, träningsvärk on idag. Min träningsvärkande rygg höll på att gå av när jag transporterade mig hemifrån till bussen och från bussen till skolan. Dels är onsdag min flytta-till-skolan-dag med massor av packning och dels gick jag och spände mig för att inte halka omkull i slasket. Usch, hatväder.

Fick reda på engelskaprovet idag. Fy faan. Bara VG. I och för sig är jag ingen hejare på engelska, så jag krävde inte att jag dkulle ha MVG på det, men för den sakens skull behöver man ju inte klanta till det och göra en halv miljon slarvfel. Jag kan böja verb, jag kan det, jag kan det, jag kan det. Hon drog av säkert sex poäng bara för sådant. BLÄ. I och för sig förstår jag inte riktigt hur hon har rättat, men det spelar ingen roll. Engelskan kommer sabba allt. Kommer inte kunna få MVG i det, inte en chans.

På fototjossanhejsan fick jag redovisa mitt arbete om döden. Så himla snyggt, eller inte. Aja, hon gnällde inte i alla fall. Positivt. Sedan gick jag ner och tränade. Det var skönt att simma lite, har ju inte gjort det på över en vecka heller. Det var väl inget värstingpass, sammanlagt 2000 meter bara, men det var väldigt mycket fart. Först 900 insim och sedan hade Tony byggt ihop lite femtior och tjugofemmor med lite fartlekar som krävde viss tankeverksamhet sedan avslutade vi med lite starter och en femtia på tid. Jag simmade bröstsim och amnade mindre än en sekund över pers trots att det brände i låten och kändes som om jag bara vevade i luften på slutet. 

Tjohej tjoho. Det blir till att gå och lägga sig nu tror jag. Jag borde se till att skaffa mig några fler timmars sömn än jag gjort de senaste dagarna. Jag orkar inte vara trött varenda dag. Imorgon har jag bara en lektion och det suger att det är första timmen. Fy. Ska försöka orka gymma sedan och ta 11,15-bussen hem.

Imorgon kväll ska jag se Jill Johnson i Gävle. Det ska bli så kul.


83047-231
Brynäs vann igår, så himla kul. 1-0 i matcher nu. Wiehoo

 

Meddela din åsikt
Jag heter: Malin

hoppas jill är bra då! :)

Jag heter: Sara

det var hon (=

2007-03-09 @ 21:40:07
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback