baby, your'e as harmless as a garden snake

Igår hatade blogg.se mig lite. Jag hade tänkt skriva när jag kom hem från Gävle igår, men jag kunde inte ens logga in. Nu känns det som om jag är lite efter med bloggandet igen, och inte har jag tid att blogga heller.

I alla fall så var det femklubb i Gävle igår. Jag var med in som ledare för våra små hajar. De var jätteduktiga, Elin fick till och med medalj. De har faktiskt inte hållit på och simmat femtio meter särskilt länge, men de gör redan jättebra vändningar och sådant. Duktiga flickor. Dessutom lyckades Linnéa och Adam simma ur sig och kvalificera sig för Gästrikeserien, jätteroligt för dem. Det var flera andra fina resultat också och många medaljplaceringar. Det är ju dock aldrigt något att göra åt Gävle och Harnäs som alltid blir etta och tvåa totalt, men vi var tappra och slutade som vanligt trea.

Måndagar är som vanligt jättejobbiga i skolan.
* Svenskan var i vanlig ordning helt förjävligt tråkig. Jag vet inte för vilken gång i ordningen det var vi gjorde synonymövningar. Det är så fruktansvärt tråkigt. Den där fula gröna boken är uppbyggd på samma sätt rakt igenom och det är så tråkigt, man blir inte ens förvånad över vad man ska göra längre.
* Kemin är rätt tråkig just nu eftersom vi håller på med saker som jag inte fattar. Det är så mycket formler och olika beteckningar för saker att man blir förvirrad.
*Idrotten var ovanligt kul. Först gjorde vi nåt slags jaga där den som blev tagen skulle ställa sig på en plint och spela nåt instrument, typ luftgitarr, eller så och för att man skulle bli fri skulle två stycken ställa sig nedanför och digga. Fniss. Sedan gjorde vi någon heljobbig fotbollsvariant, typ som plankan fast ändå inte. Det var roligt men jobbigt, fast jag gjorde ett mål. Stolt.
* Samhällskunskapen är också jobbig för tillfället. Vi pysslar med ekonomi, och det är också sådant jag inte riktigt begriper. Det är jobbigt att lyssna på långa genomgångar om saker som man inte fattar. Usch.
* Matte med muppen är inget annat än sömnpiller. Jag hoppas att hans praktik är klar snart. Jag tror att jag gjorde två uppgifter idag, så företagssamt. Det enda positiva var att vi fick se resultatet på fysikprovet och jag hade MVG- som på nåt sätt känns mycket bättre än VG+. Jag är nöjd eftersom jag tyckte att det var svårt och inte ens svarade på sista uppgiften.

Nu ska jag åka och träna mina småbarn.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback