and when the day is done, my momma's still my biggest fan

~ Grattis på 16-årsdagen Rebecka ~


Torsdagar är tröttsamma tillställningar. Det är så drygt att gå till skolan för en lektion, första timmen dessutom. Matten imorse var som vanligt ett sömnpiller. Muppen var där och hade genomgång, och då somnar man nästan. Han pratar så fruktansvärt långsamt och monotont och uschusch. Jag ljög litegrann, jag hade faktiskt två lektioner idag. Jag stannade kvar och hade tyska också. Sofie och jag skrev en dialog om en snube som ville köpa en röd mössa med gröna blommor, men fick finna sig i att köpa en rosa pullover istället. Hmm. Ibland har man fantasi. På håltimmen innan hatade datorn mig. Jag satt i grupprummet och skrev rent våra uppfattningar om svenskadikterna när det helt plötsligt blev något tjall på tillställningen. Då blev jag riktigt sinnig, allt jag hade skrivit hade ersatts av en massa fyrkanter bara. Strange. Som tur var hade jag sparat ett par gånger, så allt försvann inte.

Eftersom jag slutade kvart i tolv och inte kunde åka hem förrän kvart över två så gick jag ner till Hagaskolan när jag hade ätit. Där träffade jag på Malin och Rebecka och Malva och Måns och Roghe och Gustav. Tjohej tjoho. Jag hade tänkt mig att jag skulle träffa på lite lärare också, men så blev det inte. Jag bytte bara ett par ord med Åsa, min gamla tyskalärare. Hmm. Jag traskade in till Ove också, men dörren in till det rummet var stängd och dssutom var jag tvungen att gå till bussen då.

Jag tränade idag också. Eftersom jag inte simmade något igår så fick jag för mig att gå dit och göra en insats idag istället. Det var jättejobbigt och drygt och tungt och alla möjliga synonymer till den betydelsen. När Tony förtäljde att det hela handlade om ett syrapass blev jag ju så glad. Jag överlevde det dock och simmade fem femtior bröstsim på hyfsade tider. Jag är ganska nöjd med det.

Imorgon är det hockey igen, den här gången ska jag hålla käften om det.

Meddela din åsikt
Jag heter: Sooofie såklart ;)

Våran dialog var lätt bäst ;D haha humor på hög nivå!

2007-03-15 @ 21:53:56
Jag heter: Sara

Sooofie: Helt klart, vi äger ju alla på det där (=


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback