you knew that you would win.

GAAAAAH!!!!! Synden har kommit till församlingen. Jag menar det. På största allvar. Pappa köpte Foppa-tofflor imorse (dock inte den äkta varianten crocs, utan kopian clox). Det är en akut katastrof. Världens fulaste skor har gjort intrång i mitt hem. Mossgröna är de. Han är jättemallig över dem. Mest för att irritera mig skulle jag tro. Han frågar hela tiden om han inte skulle ha köpt ett par åt mig också. Jag döör.

Var upp på Bessemerfesten en sväng på eftermiddagen och tittade på Bessemerstjärnorna med Hanna, Malin och Rebecka. Det är så roligt att se alla tuffa små barn. Alva från min simgrupp var med. Hon var Pink med U + Ur Hand. Hon var jätteduktig men det fattade inte töntjuryn som gav segern till några utspökade barn med toarullar. I och för sig var väl de duktiga också. Jo.

Efteråt hängde Hanna och Malin med hem hit och badade och den här gången lyckades vi få ner Malin helt under vattnet. Rebecka kunde tyvärr inte vara med. Vi skjutsade i alla fall hem henne. Hon fick typ ligga på rygg över oss i baksätet. Komfortabelt det måste ha varit.

När vi badat och käkat lite kyckling gick vi återigen till Gustavs brygga ute i skogen. Det är så mysigt där, men idag var det även myggigt. Jag fick nog ungefär tiotusentvåhundrasjuttionio myggbett. Vi satt på bryggan och badade fötterna och dödade myggor. Efter ett tag kom Gustav och Roghe och Pontus och Nisse dit. Meningen var nog att de skulle bada, men det gjorde de aldrig. Inte frivilligt i alla fall. Först knuffade Pontus i Gustav och sedan slängde Roghe och Gustav i Pontus. Båda badarna var fullt påklädda. De är riktigt snälla mot varandra. När vi gick tillbaka tog vi vägen genom skogen. Vi var ju riktigt skogsklädda; leggins och flip-flop. Det gick i alla fall och vi kom fram efter diverse klivande i lerpölar och dylikt. Hanna klev i min sko så att ett av banden gick av. Måste tilläggas att det hängt i två trådar sedan vi var på Cypern. Detta blev bara en bekräftelse på att jag måste ha nya skor nu.

När Hanna och Malin avlägsnat sig tittade jag på Göta Kanal 2 med mor och far. Den är riktigt bra, trots att det är exakt samma story som i ettan. Karaktärerna är skojiga. Jag gillar Pia Johanssons roll som parkeringsvakt och kronofogde. Det förekommer dock massor av smygreklam i den. De äter tillexempel bara mat från Findus.


image286
Jag älskar det här stället. Det känns som en annan värld <33

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

jaa, så fort man kliver in där på stigen så schvopp, fairytale typ :'D

Jag heter: Sara

malin. Ja, i alla fall så har man lämnat Råbacka

2007-06-10 @ 16:08:15
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback