the green green grass of home

Eftersom jag håller med om att överbloggande är en mänsklig rättighet så passar jag på att meddela att JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ALLA GRÄS OCH FIBBLOR och alla andra jävla växter. Fy helvete. Idag har jag lekt botaniker hela dagen. Kul liv. Den där breddningskursen är verkligen tidskrävande och fruktansvärt tråkig. Imorse (eller ja, eftersom jag vaknade halv elva så var det väl vid tolvtiden) hjälpte mamma mig att klistra upp alla växter från min första inventering på papper så att jag kan få hjälp att få dem artbestämda. Vi hade inget lim så vi fick åka till Hofors och inhandla det. Då träffade jag på Amanda, tihi. När vi klistrat upp allt fanskap blev det återigen en inventeringsrunda i regnväder, dock inte lika ihållande och kraftigt som förra gången. Jag känner väl igen runt 50 arter, men det jag inte känner igen måste jag ju plocka hem och pressa. Även om jag plockat det förut så måste jag ju veta att jag hittade en sådan vid just den här inventeringen. Det suger, jag vet att jag har den hemma, men tar jag inte hem den igen kan jag inte minnas att jag hittat den fler gånger eller på fler ställen. Fyra inventeringssträckor har jag. Femtio meter på varje sida av vägen. Sammanlagt knatar jag 400 meter och tar med mig eller skriver upp precis varenda växt. Varje inventering tar ungefär en timme plus allt som ska göras efteråt. Jag gjorde två av mina sträckor idag, ska ta de andra två imorgon. Helt seriöst, det finns hur många olika sorters gräs som helst. Jag vet inte namnet på speciellt många, men jag har säkert tjugo arter i press nu. Fy helvete. Samma sak med de där jävla fibblorna. Gula blommor i fyrtioelva olika varianter med raka blad eller taggiga blad, håriga stjälkar eller ohåriga stjälkar, blad på stjälken eller inga blad på stjälken eller ett blad på stjälken, blad här eller blad där,  en blomma, två blommor, tre blommor, hur jävla många blommor som helst. Jag hatar dem, det är helt omöjligt att hitta rätt blommjävel i floran. Imorn är det breddning runt Hammardammen. Då ska Lennart få namnge sjutusen gräs och andra intressanta saker för mig. Det är jävligt nu och sedan ska det skrivas en fullständigt perfekt projektrapport som ska ge mig 150 mvg-poäng också. Sommarlovet är räddat.

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

tur att jag inte sökte NV trotsallt, det här känns verkligen inte som något för mig xD

Jag heter: Sara

malin: saken är den att detta var frivilligt. jag fattar egentligen inte varflr jag gör det, men nu har jag ju börjat så nu får jag stå ut. xD

2007-06-26 @ 19:13:05
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback