Let's list it

Namn: Sara Louise Maier
Alias: Zaarah
Hemligt alias: Skulle jag skriva upp det om det vore hemligt?
Ålder: 17
Hemort: 7 kilometer utanför Hofors.
Bostad: Ett gult hus som jag delar med mor och far.
Födelsedag: 23 Februari 
Stjärntecken: Fisk
Ditt bästa minne: Allt jag gjort med gänget och alla roliga konserter och spelningar jag varit på.
Ditt sämsta minne: Morfars begravning
Pinsammaste du gjort: Kan inte komma på något jag vill delge nu. 
Din bästa sida: Det vet bara min omgivning
Din sämsta sida: avundsjuk och har vissa tendenser att bli egocentrisk.
Beskriv dig själv: glad, smart, snäll.. vet inte. svårt.
Kärlekslivet: Öken
Klädstil: Varierande
Komplex: De kommer och går.
Vad finns i fickorna: Ett lypsyl och en mobil och en mp3
Jacka: Vid behov använder jag denna årstid min beige vår/höstjacka.
Bästa personen du vet: Mamma
Sämsta personen du vet: Det håller jag nog helst för mig själv.
Drömyrke: fJag har haft sjuhundratusen olika drömyrken. Ibland drömmer jag om att bli arkitekt. Jag vill kunna rita och låta bygga mitt drömhus i skärgården. Bara för att det är så himlans kul att knäppa kort vill jag andra stunder bli fotograf. Läkare skulle jag kunna tänka mig att bli bara för att få titulera mig högutbildad. Annars är jag väl inte så speciellt sugen på det. andra stunder vill jag bli naturvetare (typ fysiker, biolog eller kemist), bara för att jag tycker att de ämnena är så skojsiga. Som synes, min framtid är synnerligen oviss.
Dröm: Att alla mina närstående har det bra.
Det första du tittar hos killar: Utseendet bör vara det första man ser, även om det inte säger så mycket.
Det roligaste du gjort: Göteborg på 24 timmar med Malin och Hanna. Det var en galen tripp det.
Piercingar: Tre i öronen, om det gills. Vill inte ha någon annan stans.
Tatueringar: Jag vet inte om jag skulle våga, men jag skulle kunna tänka mig att tatuera fiskarnas tecken på skuldran.
Samlar på: När jag var liten samlade jag på allt; stenar, snäckor, kapsyler, you name it. En gång samlade jag på femtioöringar. Jag kom upp i 936 kronor innan mamma satte in dem på banken åt mig.
Intressen: simning, bloggen, vännerna, familjen, fota, musik, skriva, böcker...
Höger- eller vänsterhänt: Jag skriver med höger, men fixar mycket med vänster också. Exempelvis kan jag aldrig släppa vänster hand när jag cyklar. Där sitter balansen.
Humör just nu: Lite förvirrad. Jag vet inte riktigt vad som håller på att hända.
Favoritgodis: Marabou Daim, Fruxo, Kexchoklad
Är det nåt du absolut inte äter: Allt som kommer från havet (minus torsken som är smaskens)
Kläder just nu: Svarta piratbyxor och blå urtvättad t-shirt.
Musik just nu: Marie Lindberg - Suppose I Don't Love You. Galet fin låt det är.
Vad sa du senast: 'Okej' när pappa sa att han skulle gå ner till farmor.
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Jag skulle vara adlig på stormaktstiden
Sommarplaner: Jobba tre veckor, kanske jobba lite till, en tripp till Stockholm, sedan slappa.
 Är du bra på matte: MVG på matte A och B med viss möda. Men jodå, hyfsat. 
Fisk eller badkruka: Fiiiisssssk
Längd och vikt: 158 cm och 54 kg.
Hur många kuddar sover du med: Två jättetunna historier som blir som en normaltjock.
Favoritväder: Sommar och sol
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med dig: Jag ska se till att aldrig hamna i en sådan situation.
Spelar du nåt instrument: Jag spelar plinketiplink-låten på min gitarr. Vill jättegärna lära mig spela riktigt. Kan förresten hela "blinka lilla stjärna" nu. Jag är ett musikaliskt geni.
Morgon- eller nattmänniska: Mer natt än morgon.
Sparare eller slösare: Något mellanting
Vem är viktigast för dig: Mamma
Bästa film: Livet är en Schlager. Jag bara älskar alla karaktärerna i den filmen.
Tror på liv på andra planeter: Inte i vårt solsystem. Däremot är jag säker på att det existerar liv på jordliknande planeter i andra solsystem och galaxer.
Kommer du ihåg din första kärlek: Om vi ska kalla det kärlek så, ja.
Älskar du henne/honom fortfarande: Kan jag väl inte påstå att jag gör.
Har du några homosexuella vänner: Nej. Det närmaste jag kan komma på är min brors låtsasbror. Dennes pojkvän medverkar för övrigt i Så Som I Himmelen i hela fem sekunder.
Tror du på mirakel: Njaee. Inte direkt.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Borde gå.
Ser du dig själv som tolerant mot andra: Måttligt. Jag har faktiskt ganska dåligt tålamod ibland.
Ser du på kärleken som ett misstag: Vet itne.
Bio eller promenad: Bio sen promenad.
Är du kittlig: Mjo, lite. Ganska mycket kanske.
Snarkar du: Vet inte.
Rädd för insekter: Ganska så. Stora saker är läskiga.
Äckligaste insekten: Fästingar, spindlar, stora saker.
Största svaghet: Avundsjukan kanske, samt mitt dåliga självförtroende.
Det här är jag bra på: Som sagt har jag dåligt självförtroende. Hatar att säga att jag är bra på något.
Bästa bok: Det mesta av Liza Marklund. Hon skriver verkligen med känsla. Ordentligt med research gör hon också.
Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja: Jag vill ha alla superkrafter i en perfekt blandning. Jag vill kunna flyga, bli osynlig, läsa folks tankar. Tjaa. Kanske inte egentligen. Det är nog rätt bra utan dem.
Chips, morötter eller godis: Det beror på vad jag är sugen på. Generellt går väl morrötterna bort, tyvärr. Erkänner att jag oftast lämnar chips åt sitt öde också.
Pizza eller hamburgare: Pizza
Skriver du dagbok: Jag skriver blogg.
Har du nån flickvän/pojkvän: Njet
Stökigt eller välstädat: Välorganiserat kaos.
Gungar du på stolen: Ibland. fast inte så långt.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump: Nej, det tvivlar jag starkt på att jag skulle.
Vilken hand håller du gaffeln i: Enbart gaffel, höger. Kniv och gaffel, vänster.
Hur är din drömtjej/kille: Det vet jag när jag träffat honom.
Hur många syskon har du: En halvbror.
Vad är du mest rädd för: Allt
Saltar du på maten: Nej, i allmänhet inte.
Gillar du att sjunga: Jaa verkligen! Dock är det inte skonsamt för åhörarnas öron.
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför: Jag läser på NV för att jag vill ha en bred utbildning som tar mig in på precis vad som helst. Mina framtidsplaner är som sagt inte så utarbetade. En annan bra orsak till att jag valde NV är att jag gillar ämnena det handlar om. Jag tycker om matte, fysik och kemi. Det är något av en förutsättning.
Anser du att du är stark: Nej, det gör nog ingen.
Brukar du sola: Jao, det händer väl ibland
Vad gör du om du får hicka: Hickar. Kan man göra något annat?
Röker du: Nej. Skulle aldrig få för mig att ens testa. Röken luktar så inihelvete illa och inte kan det vara "gott" heller.
Snusar du: Nej. Det är väl det äckligaste som finns? Skulle aldrig få för mig att testa det heller.
Använder du knark: Nej du.
Kaffe, te eller inget: Tyvärr inget. Jag vill tycka om både kaffe och te, men det hjälper inte.
Har du en besatthet: Nej, inte vad jag vet.

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

ich will låna that lista.

Jag heter: Sara

malin: gör det du

2007-06-14 @ 11:15:53
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Sara

Jag har tråkigt, jag rånar dig.

2007-06-17 @ 13:30:19
bloggintresserade klickar här: http://solsson.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback