It never gets dark

Idag var det actiondag på kollo minsann. Jag har hoppat studsmatta. Tihi. Jag hjälpte boll&lek-folket att montera ihop den och sedan blev jag kvar där lite. Vadå dubbla budskap? Ungarna får bara hoppa en och en medan vi bara råkar vara tre på den samtidigt. Ojdå. I och för sig hade inte alla bussar kommit då, så det var inte så många barn på plats. Äsch. Därefter tog Marie och jag och kollade in huruvida vattenrutschbanorna var i acceptabelt skick eller inte. Vi vecklade ut dem, ansåg att de fungerade och vek ihop dem igen. Det är ganska avancerat att vika ett massor med meter lång historia. På eftermiddagen anlitade jag expertis bestående av Linus och Micke att spänna upp dem. Tyvärr fanns det bara utrustning att spänna upp den ena, men det räckte rätt så bra. Den blev väldigt uppskattad. Jag, Hanna, Amanda, Frida, Jim och Jenny släpade vatten från sjön. Tungt. Efter ett tag flydde jag uppåt och försökte organisera ungarna som stod i led. De ville ha flera mil lång sats och stod ivägen för dem som ville spela fotboll. Efter ett tag började det regna. Då fick de inte åka mer. Vi vattenbärare plus Petter gjorde tappra försök att skölja av och vika ihop den gigantiska pressening som agerat landningsbana. Regntrökvädret gjorde att den blåste upp och det kändes som om den skulle lyfta med oss allihopa. Kul var det i alla fall. Till slut lyckades vi knöla ner skapelsen i sjön. Amanda och jag stod med vatten till midjan och då var det lika bra att doppa sig, jag hade i alla fall bikini under. När vi sedan lyckats släpa upp presseningen på land lyckades vi även på något sätt med att hyfsat snyggt vika ihop den. Elegant. Det var vattengruppens städdag idag, men på något mirakulöst sätt lyckades jag hålla mig undan. Marie, Andreas och Maddis städade, men jag erbjöd faktiskt min hjälp.

Tjohej tjoho. Imorn ska vi släpa ungarna till Edsken istället för Edskevall, får se hur det blir då.    

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback