Furuvik

Fredag 15 Juni 2007

Först var jag upp en snabbis och kollade in studenten bara för att jag inte hade något annat för mig. Var ju tvungen att skaffa mig en viss dos koll på hur saker och ting går till. Nu är det bara två år kvar tills jag står där. Det är ju jätteläskigt. Jag minns ganska väl när Magnus tog studenten. Det är tio år sedan. Jag var sju år då. Då var studenterna jättestora. Jag är liten. Jag är för liten för att kunna ta studenten om två år. Vill inte ens tänka på det.

Åkte sedan till mormor och parkerade moppen i hennes garage. Det var sannerligen ett presisionsarbete. Det var inte mycket plats över, men den fick plats. Tog sedan kvart över fyra-bussen in till Gävle. Frida klev på i Barkhyttan och vi satt och snackade lite skit hela vägen in till Gävle. Där bytte vi buss och tog oss vidare till Furuvik. Det var en halvhjärtad blåskontroll innan man fick kliva på bussen, men den var hur lätt som helst att smita förbi om man kom från andra hållet. Det höll vi på att göra. Vi upptäckte kön precis när vi var på väg att kliva på bussen. Det var flera stycken som bara gick förbi. Tror inte att vakterna brydde sig alltför mycket heller.

Skolavslutningen i Furuvik var inte rolig, men den var heller inte tråkig. Det var något annat än att bara sitta hemma framför datorn som jag gör annars. Frida och jag irrade omkring lite här och där, åkte ett par karuseller, tittade till lite disco, irrade lite till, tittade på folk och frös. Vi traskade omkring där till tolv ungefär. Var trött och tröttnad vid det laget. Vi tog första bussen tillbaka till Gävle där mor kom och hämtade oss. Var hemma halv två. Skulle kliva upp kvart över sju. Yippie.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback