frost in her hair

Mmmh folk. Idag var det kallt utav helvete på kollo, men det förstår inte alla känsellösa små barn. Jag satt på bryggan i t-shirt, tjocktröja, t-shirt igen, jacka, jeans under mjukisbyxor samt fingervantar och frös ändå. Ungarna badade. Jag fattar inte. Hade jag varit i kolloåldern hade jag inte ens åkt dit idag. Alla underskattar visst kylan. Tjejerna kommer i kjol och leggins och fryser direkt de kliver av bussen. Killarna har shorts och t-shirt. Ingen har extrakläder med sig. Korkade barn och korkade föräldrar som skickar iväg dem utan kläder. Jakob hade av någon anledning fyra på byxor med sig så han lånade ut åt både höger och vänster. Mycket bra. På förmiddagen satt man där på stenen och bryggan och huttrade och skakade och hackade tänder, tur att jag hade ett ljuddämpande tuggummi. Hanna och jag gjorde tappra försök att värma varandra. På eftermiddagen försvann i vanlig ordning halva vattengruppen till okänd ort. Jag och Andreas var de enda närvarande tillsammans med Hanna som flytt från boll&lek-stugan. Marie hade gått och skaffat sig uppgifter på annat håll, men hon fick komma tillbaka eftersom alla andra var borta. Hmm. Det funkar riktigt bra ibland. Vi stängde nästan en timme tidigare. Vi orkade inte befinna oss där och frysa mer.  

När jag kom hem ringde jag och surrade med Malin i en timme. Det var mycket trevligt. Jag saknar henne. Har inte sett henne sedan skolavslutningen. Mjooru. På lördag i alla fall (=

Efter det kom Lennart och Barbro hit och hjälpte mig att artbestämma botaniken. Mitt hem har förvandlats till ett växthus. Det är tamefan vegetation överallt. Vardagsrummets bokhylla innehåller för närvarande inga böcker. Dessa agerar nämligen växtpressar. De växter jag hittade igår ställde jag i en vas på terrassen. De praktexemplar jag hittat har jag placerat ute i vattentunnan. Nu har jag i alla fall koll på ett tiotal gräs och en himla massa blomster och träd och prylqar, så nästa gång ska jag förhoppningsvis inte behöva pressa så väldigt.

image292
Hatobjekt. Fibbla ffs.

Nu är det snart sovning. Snart.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback