såg en ande, hon vandra vid vattnet

Ooooaaaahh <33

Igår kväll bar det av till Högbo för en rejäl omgång feel good-musik singerat Per Gessle. Frida och hennes mor kom och hämtade upp mig här hemma halv sju. Konserten började halv nio. Det visade sig att vi först skulle hämta upp en annan människa som först skulle plocka in hästar och duscha och allt möjligt. Jag hade ingen aning om vem denna människa var innan jag klev in i et stall och mötte den lärare jag hade i trean. Det kändes en aning löjligt faktiskt. Men hej och hå. Tillslut kom vi iväg i alla fall. Det var rätt mycket folk, vi fick parkera på en åker långt utav helvete ute i skogen (åker i skogen, aja, vafan jag har ingen riktig koll på bondelandskapet). Ändå var det inte trångt. Vi fick köa in, men sedan var det rätt gott om space. Vi stod rätt långt fram, men inte tryckta mot staketet som jag brukar vara när jag är på spelningar. Jag såg ganska bra men fick parera för diverse händer och kalufser och annat som kom farande och skymde sikten. Det var tur att vi inte kom så tidigt som vi först tänkt. Det hela började med 45 minuter enbart bestående av rockvideos på storbildstv. Inte kul. Själva konserten var sedan super. Gessle är i sanning en händig man, vilket han ju utger sig för att vara. Allt han gör är bra. Jag älskar hans Mazarin-skiva. Jag älskar Gyllene Tider och jag smått avgudar Roxette. Son of a plumber var kanske ingen sensation i mina öron, och nya skivan hade jag, fram till igår, inte hört en enda låt ifrån förutom "En händig man". Han varvade Gyllene Tider med Mazarin och nya skivan. Han har helt enkelt gjort för många hits, allt ryms inte. Jag saknade låtar som "Det är över nu" och "Leva livet" och "kärleken är inte blind", men han skulle behöva hålla på i fyra timmar för att få med alla. Helt underbart jättebra var det i alla fall. Tihiii

Vad har Sara gjort idag då? Iiiiiiingenting. Trökliv. Jag har badat, läst, läst lite till, gått en kort promenad, läst och degat omkring. På onsdag ska jag åka till Stockholm. Det ska bli kulkul. Två degardagar till fram tills dess. Tristessen är sommarlovets baksida. 


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback