när alla vänner är som ljus

Jag blir störd på mig själv när jag i efterhand kommer på saker som jag skulle ha haft med i tidigare blogginlägg. Insikter, snillrika kommentarer, konstateranden och annat som just i det kreativa ögonblicket var på resa undan min hjärna. Då får man ta det i efterhand istället.

I inlägget från den hastigt sammanfattade veckan skulle jag mer ingående ha gått in på en del intressanta saker. Tillexempel att jag upptäckte radiostationen lugna favoriter. Delvis en intressant upptäckt. De sände i Norrköping på samma frekvens som Rix FM gör hemma varav den sökte in sig automatiskt. Jag frälste den. De spelade Total Eclipse of the Heart en gång. Den korta helt underbara versionen som ger rysningar vid blotta tanken. Jag älskar den låten. Den är bäst någonsin. Jag hade aldrig hört den på radio förut. De spelade en massa annat fint också. Det var dock lite drygt att det bara var långsamma sävliga saker. Hade de varvat med något upptempo hade det varit perfekt, men då hade de å andra sidan inte gjort själ för namnet. Hmm.

Ett andra konstaterande, som skulle ha rymts i Gessle-inlägget, är att det FAKTISKT är helt opassande med McDonalds mitt i natten. Jag menar det. Helt seriöst. När konserten var slut skulle mina medresenärer ovillkorligen in på McDonalds. Jag glömde skriva det. Jag försökte diskret påpeka att det faktiskt inte passar sig med hamburgare mitt i natten. Det gjorde det tydligen. Strax före midnatt. Folk är inte kloka. Inte fan var vi ensamma heller. Alla tycktes ha tänkt samma totalt befängda tanke. Mat. I helt fel tid. Bland annat såg jag kusiner i dubbel upplaga med respektive sällskap. Gaaahd.


Idag har jag inte gjort speciellt mycket av värde. Det var för första gången på evigheter en dag med acceptabelt väder. Jag försökte få Malin att joina mig som badsällskap, men det misslyckades. Allt annat folk tycks vara ute på diverse semestrar åt höger och vänster. Istället hamnade jag och pappa hos farmor. Där fick vi glass. Mums. Det var varmt. Jag cyklade hem och badade igen. Sedan åkte jag och tränade. 2000 meter blev det. Ganska nöjd med det. Min badmössa hade blivit dammig. Det måste betyda att jag tränar för sällan. Hmm. Skärpning. Efter träningen åkte jag hem och åt och därefter blev det Torsåker och film hemma hos Löken. Skoj. Helena, Bells och en Kalle var där. Vi såg Into the Blue. Den är verkligen störd. Nu har jag sett den två gånger och fortfarande inte riktigt fattat den. Jag stör mig otroligt mycket på att de har översatt 'coke' till cola när det i själva verket handlar om kokain. 

Nu har jag inget mer att säga tror jag. 

G'natt  

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

jamen den filmen har du ju pratat om ja. den översättningen är ju en pärla. xD

Jag heter: Sara

malin: jaa, visst är den. xD

2007-07-17 @ 12:32:24
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Måns

det har jag sett i många filmer. oftast i nedladdade filmer för då brukar det ofta vara totalt puckade snubbar som översat demXD

2007-07-19 @ 00:08:15
Jag heter: Die Toten Hosen

Justera dom kassa översättningarna är ju rätt enkelt; bara öppna .srt- eller .sub-filen i t ex Notepad. Enkelt om man blir störd av puckade översättningar...

2007-07-19 @ 19:45:58
Jag heter: Sara

Måns: Det här är ingen nedladdad film, men det är uppenbarligen puckade snubbar som översatt den ändå xD
Die Toten Hosen: Överskatta inte min tekniska förmåga.

2007-07-21 @ 14:47:04
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback