I could waste time trying to figure it out

Återigen en sammanfattning av tre dagar. Fy mig. Jag bloggar för sällan. Baah.

Onsdagen var ganska trist till att börja med. Jag installerade The Sims 2 på min dator och satt och lodade mig med det hela dagen. Sedan fortsatte jag att tröka framför datorn. Pratade med Helena på MSN. Hon satt också och trökade. Det slutade med att vi spontancyklade till Torsåker. Där träffade vi Hannasol vid en mack. Vi trampade lite och hamnade vid en lekpark där det fanns en massa snuskgrodor. Sedan spontancyklade vi till Malmjärn. Klockan var väl sisådär halv elva. Det var mörkt och svårt att se. Jättemysig trolldimma på alla åkrar. Hanna hade en lampa på sin cykel som var kopplad till hjulet, det var lite fiffigt. Den lät jättesött. När vi kom fram fick Hanna för sig att bada, sedan kom hon inte i sina übertajta byxor så hon fick cykla hem utan. Det såg lite kallt ut. Klockan var ganska exakt tolv när jag helt ensam skulle cykla förbi kyrkan med tillhörande kyrkogård. Helvete vad rädd jag var då och hela vägen hem också för den delen. Jag drog på min mobil-mp3 på högsta volym så att jag kunde tänka på annat än alla spöken och djur som förväntades stå ute på åkrarna. Jobbigt var det också. Två mils spontancyklande satte sina spår.
 
Igår gjorde jag ingenting men idag har jag ägnat mig åt seriös shopping. Mammsi skulle till någon läkare med sitt ögonfel imorse så vi var i Gävle redan före tio. Det betydde att jag fick traska omking i en kvart innan affärerna öppnade. Gävlebesöket resulterade i alla fall i en svart långärmad tröja med smala röda ränder, en grön t-shirt med smala svarta ränder, en rutig skjortsak och en brun skjortsak med röda och gula stjärnor. Mmmh. Därefter brakade vi in i Valbo en sväng. Där inhandlades ett vitt block med dödskallar samt en grön/blå/vit-randig pikéaktig tröja. 

Just nu sitter jag och funderar på om det kan tänkas hända någonting här ute i busken bland älgarna.  

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback