from this moment

Sorry folk. Jag ligger hopplöst efter med bloggandet och har egentligen inte tid att ta igen det nu heller. Ska försöka fatta mig kort och sedan gå back to work.

Fredag 6/7
Tältning med världens bästa människor. Tre par och jag. Kände mig stundtals lite ensam och övergiven, men jag hjärtar dem även när de praktiserar inbördes uppätning. Vi åkte båt över sjön med packningen. Malin backade ur, men Hanna gav henne en terapitur på tu man hand senare. Vi grillade korv, lyssnade på förra årets cd-skivor och hade allmänt trevligt. En omgång Chicago blev det i tältet och en massa skratt och minnen.

Lördag 7/7
Vaknade upptryckt mot en tältvägg klockan tio. Tältet stod tydligen rest i lutning så ryggen var lite stukad när jag vaknade. Då blev det en inte allt för nyttig frukost som till stor del bestod av chips och vindruvor. Därefter packade vi oss hem igen. Chillade framför tv:n ett tag innan Hanna och Malin kom och tittade på film. Vi tog även en regnpromenad och sedan tittade vi på fem avsnitt av "Macken". Sann humor.

Söndag 8/7
Sjuk. Stackars. Vaknade illamående halv nio. Gick ner och kräktes litegrann och gick och lade mig igen. Sedan var jag ett vrak hela dagen. Var tvungen att vara oartig nog att skicka hem Malin och Hanna som stannat över natten. Jag satt sedan och blundade i fåtöljen och lyssnade på tennis på radion. Det är en väldigt bra radiosport, men riktigt ser framför sig hur bollen åker fram och tillbaka. Roligare saker kan man ju ägna sig åt. Mamma släpade ut mig på två kilometers promenad men jag höll på att svimma. När jag kom hem la jag mig i soffan. Pappa tittade på tennisen på tv så jag fick fortsätta lyssna på det. Orkade inte hålla ögonen öppna. Gickoch lade mig halv tio på kvällen och som i tolv timmar.

Måndag 9/7
Började med en inventeringsrunda. Inte roligt, särskilt inte när man inte är helt pigg. Efter det klippte jag en gräsmatta, dock inte våran. Jag hade jätteroligt och körde lite gräsklipparrally. Gräsmattans ägare kommer finna en del intressanta mönster i sin trädgård. På kvällen åkte jag hem till världens bästa Ribäkk. Hade inte träffat henne sen skolavslutningen. Abstinensbesvär. Vi måste träffas oftare. Vi spelade tv-spel. OS-spelet. Det var skitkul.

Tisdag 10/7
Upptraskning klockan åtta för fyra timmars bilåkande till Söderköping tillsammans med mor. Jag körde halva vägen. Power. När vi kom fram gick vi och åt på den mysiga restaurangen alldeles invid Göta Kanal. Myspys. Efter det spelade vi minigolf. Jag vann. Därefter bar det av till Norrköping där vi bodde över natten på ett hotell alldeles bredvid en järnväg där tågen brakade förbi var femte minut. Lite störigt, annars bra.

Onsdag 11/7 
Kolmårdens djurpark hela dagen. Undrar hur långt vi gick egentligen. Man traskar fram och tillbaka, upp för backar och ner för backar. Mycket intressanta djur i alla fall. Jag vill också simma med delfiner och gosa med vargvalpar. Orättvist. Jag kanske ska satsa på en framtid som djurskötare. Delfinerna var helt klart koolast. Jag förstår nu varför alla småtjejer springer omkring och vill bli delfinskötare. Det ser ut att vara hur roligt som helst. Vi avslutade med att gå in på aquarium och kolla in ormar och sköldpaddor och ödlor och fiskar och fanskap. Det är mer fascinerande än intressant. De bara ligger där och ser halvdöda ut. Tänk att leva ett liv som visningsobjekt i en glasbur. På hemvägen körde jag från Enköping där vi stannade och intog en McDonalds-middag. Näringsriktigt och bra.

Torsdag 12/7
Ett besök i Gävle för inhandling av födelsedagspresenter till mamms. Till mig själv köpte jag en bok och ett nagellack, jag är så generös. Vad det blev till mor tänker jag inte skriva ut, kan hända att hon läser.


Bilder från mina små äventyr finns, eller kommer inom kort att finnas, i
bilddagboken

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback