det mörknar över ån

Igår var det inte en speciellt rolig dag på kollo. När jag slog upp ögonen fullkomligt öste regnet ner och jag hade bara stor lust att stänga ögonen och snarka vidare i all oändlighet. Men plikten kallade som det heter. Det blev en blöt mopedfärd till Hofors där jag var millimetrar från att få vattenplaning och lägga mig i rondellen. Min moped hatar rondellen. Det hade inte varit skoj att gå i backen där. Nu gjorde jag inte det och det var ju bra det. Väl framme visade det sig komma hela 60 barn, två barn per ledare. Härligt. Det blev film i stugan i två omgångar och för resten var det husering i ladan som gällde. Kortspel och annat. Man överlevde den dagen också.

Idag var det lite skojsigare, sista dagen som det var. Förmiddagen var som vanligt med stationering på bryggan och allmänt löst prat med diverse kul folk. Fick skriva massor med autografer. Barnen sprang runt med papper och samlade alla ledares autografer. Det var kul. På eftermiddagen var det kollokabbarré (ett ord jag inte kan stava till och dessutom knappt vet betydelsen av). I alla fall var det en massa begåvade barn som gjorde uppträdanden av olika slag i ladan. Det blev rätt varmt och syrefattigt där inne när så många trängdes på så liten yta. Efter kabarrén (provar en annan stavning nu eftersom jag fortfarande inte vet hur det stavas) var det godisregn och därefter avslutades dagen med ett stort vattenkrig. Givetvis var jag rustad för vattenkrig. Med en tiolitershink i högsta hugg blötte jag ner alla som kom i min väg (vill inte säga att jag var fullständigt dyngsur själv också). Innan bussarna forslade alla barn tillbaka hem så fick Johanna min keps. Hon tillhör verkligen söt-eliten och skulle någon ha min keps så var det hon. Julia fick min tröja, en nybadad tillika insvettad t-shirt som hon fick frakta hem i plastpåse. Fniss.

Det var the end. Nu är det slut på årets sommarkollo. Jag kommer verkligen att sakna de flesta  jag jobbat med. Det har verkligen varit hur kul som helst och jag har mer eller mindre lärt känna en hel hög jättetrevliga människor. Ingen nämnd, ingen glömd, ingen dömd liksom. Imorgon förmiddag ska vi dit och städa och sedan är det definitivt över. Sorgligt.



Direkt när jag kom hem idag så åkte mor och jag till Valbo en sväng. Främsta orsaken till det lilla infallet var att pappas halskedja skulle bytas ut till en modell längre. För min del resulterade besöket i alla fall i ett grått linne med dödskallar, en grå t-shirt med äpplen (som även kan ha varit körsbär, minns inte riktigt), en ny uppsättning fransk manikyr, hårplattningsgegg och hårvax. Mycket trevligt. Jag har kommit fram till att min garderob skulle må bra av en urrensning. Då skulle jag inse hur lite kläder jag egentligen har. Jag har nästan inga t-shirtar alls trots att jag har hur många som helst. Mjo. 

Imorn blir det tältning med en massa kul folk. Det ser jag fram emot.  

Meddela din åsikt
Jag heter: Besserwisser (nåja...)

Kabaré
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kabar%C3%A9
Internet är din vän...

2007-07-06 @ 18:34:05
Jag heter: Sara

Besserwisser: man tackar. jag hade ju kunnat ta reda på det själv, men det var en otrolig ansträngning det (=


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback