Tänk om klockan tagit samma vägar som vi

Ännu en händelselös lördagkväll läggs snart till handlingarna. Det är inte roligt att bo så här ute i obygden vintertid, och är man dessutom asocial som  jag så kan man utgå ifrån att det aldrig någonsin kommer att hända något. Ska jag göra något på helgerna nu så måste jag kräva skjuts av mor och far och det känns ju inte så bra. Nej, sommar med mopedåkningsmöjligheter tack.

Idag ordnade Sim 77 årets första femklubbstävling. Alva och Wilma var med från hajen och det gick jättebra för dem. De simmade femtio meter för första gången på tävling och Wilma fick till och med medalj. Duktiga flickor. Det gick bra för hoforsarna i allmänhet. För första gången på jättelänge slog vi Gävle poängmässigt och det var många som fick medaljer. Själv fyllde jag uppgiften som sekreterare och såg därför i princip ingenting av tävlingen. Jag var hela tiden tvungen att göra heat, skriva tider på startkort, sortera kort i tidsordning och dra streck för poäng. Lite drygt, men det går.

Födelsedag: 27 dagar kvar
Melodifestivalen: 28 dagar kvar

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback