Now I can't sing a love song

DET ÄR INTE FÖRBJUDET ATT LÄMNA en liten KOMMENTAR
Det var jättelängesen jag fick något inlägg kommenterat.  Det vore ju skoj om ni omkring 10 personer som dagligen besöker min blogg gjorde något litet avtryck då och då. (Sofie och Lina till exempel :''DDD)

Givande, givande, givande. Jag blir så trött (mer än jag redan är). Två dagar i rad nu hade jag kunnat tagit sovmorgon. Igår hade vi svenska första lektionen och Sofia informerade då att eftersom hon hade varit sjuk (förra veckan) så hade hon inte planerat någon lektion åt oss. Därför fick vi göra sådant som vi behövde. Jag ändrade en sak i min tidningsartikel och det tog mig fem minuter. Sedan hade jag ju kunnat hålla på med bokanalysen då, men boken var hemma eftersom jag inte visste om det. Då blev det bara att sitta av resten av tiden. Jag höll på att somna eftersom jag satt uppe och läste till närare ett på söndagsnatten. Imorse hade vi engelska första timmen. Då var jag också halvt död trots att jag hade sovit typ åtta timmar. Linda hade genomgång om pronomen (hennes genomgångar betyder att hon läser precis det som står i häftet som alla har framför sig). Jag hade kunnat hämta ett sånt där papper och läst det själv vid ett annat tillfälle. Grr. 

Lina och jag gick ner på bruket idag på håltimmen. Först inhandlade vi tuggimmi och halstabletter på Sparköp och sedan gick vi på biblioteket. Jag hade såklart inte med mig böckerna som jag skulle lämna tillbaka, men jag har tills på måndag på mig tror jag. Jag ska underlätta engelskan för mig själv genom att först läsa den boken jag ska läsa på svenska och sedan på engelska (min engelska är ju inte den bästa). De hade inte boken (En liten kärlekssång av Michelle Magorian) hemma så jag fick beställa den. När jag ska hämta den ska jag försöka att komma ihåg de andra böckerna också. 

Igår var det cup. Jag var duktig och simmade tre grenar. 25 fjäril, 50 rygg och 50 bröst med småbarnen. Jag är så tafflig. Jag kan inte simma frisim på "tävling". Egentligen är det töntigt att kalla cuperna för tävling, men för mig känns det så. Hela mitt system låser sig och så simmar jag säkert tre-fyra sekunder sämre än vad jag kan. Jag simmar inte särskilt fort i vanliga fall heller, men ändå. Jag är ändå rätt nöjd med vad jag gjorde. Ryggsimmet gick bara en halvsekund över pers (faktum är att jag har simmat lika fort på ryggsimmet i över fyra år), trots att jag knappt fick någon luft. Fjärilen gick över 17 och det tycker jag inte om, men trots allt bara med två hundradelar. Bröstsimmet på 44,5 får jag väl också se mig som nöjd med, även om jag ska kunna en sekund fortare, men trött as hell var jag.

Jag tror jag tog sakerna i lite fel ordning nu, men skit samma. Jag är nog lite bak-och-fram hela jag :'D

Födelsedag: 24 dagar kvar
Melodifestival: 25 dagar kvar

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

du har möjligtivs ingen aning om hur lång tid det tar innan man får beställda böcker? jag var dit för typ två veckor sen och beställde en bok till forskningsarbetet, men har inte fått den än. MAH! jag menar, hur svårt kan det vara att skicka en bok från Torsåker och hit? ;o

(okej, det här blev lite långt och onödigt, men ändå)

Jag heter: Sara

Hmm.. jag hoppas att de kan ha lite bättre tempo för min del (: hon sa att det skulle ta ett par dagar bara. Min bok skulle skickas från storvik och jag skulle få mail när den har kommit.

2007-01-30 @ 21:02:44
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: måns

nu har jag komenterat XD

2007-02-02 @ 12:26:44
bloggintresserade klickar här: http://zhadowmazter.blogg.se
Jag heter: Sara

duktig du X)

2007-02-02 @ 17:47:36
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback