Mitt 2006

Dags att ta fram krönikören i mig och göra ett slags årsanalys. Mitt 2006 har varit ett sannerligen udda år. men ett av de bästa. Förlåt Malin, om jag gör lite lika som dig. Jag tyckte att det var ett bra upplägg.

Januari var månaden...
... som skålades in runt köksbordet här hemma med Malin, Hanna och Rebecka, eftersom vi inte fick fart på TV:n så det blev nytt år framför radion med engelska nationalsången. 
... då jag mådde som sämst, då jag trodde att jag skulle drabbas av anorexia, gick till kurator och sakerliga blev bättre.  
... då plattången kom in i mitt hem, åh ljuva händelse
... då jag inledde min sista termin på högstadiet.
... då jag valde till gymnasiet och kom in såklart.
... då Malva fyllde 14

Februari var månaden...
... då jag utbildade mig till funktionär
... med ett alldeles fantastiskt Vinter-OS för svensk del. Under en av veckorna var jag sjuk, det gjorde inte så mycket.
...då mitt älskade Brynäs för första gången på fyra år tog sig till ett elirserieslutspel i ishockey. De mötte Frölunda i kvartsfinalerna och Josse och jag var in på en match. Tyvärr förlorade de och slogs ut, men all heder åt dem.
... då Mille föddes, världens sötaste kille ^^.
...då jag fyllde 16 år. Det var friluftsdag i skolan, men jag var fortfarande lite sjuk. Därför var jag hemma i min ensamhet större delen av dagen och firades sedan av mamma, pappa och mormor. Jag fick bland annat biljetter till Rhapsody.
...med de första deltävlingarna i Melodifestivalen vilket betydde schlagerkvällar med Malin.

Mars var månaden...
... med Melodifestivalen live i Stockholm med Malin <333. Dock var det bara genrepet, men det var en upplevelse som hette duga. Malin färdades med både kryckor och rullstol i globen, en bragd som hette duga må man säga.
... då Måns äntligen fick sin Malva <33 (det där lät som om de gifte sig :'DD)
... då Rebecka fyllde 15
... då helvetet med de nationella proven började, men det gick utan större problem.

April var månaden...
... då mormor fyllde 70 år.
... med en påsk, vars skärtorsdag innebar försent födelsedagsfirande för mig och Rebecka. Det hela ägde rum hemma hos Rebecka med SingStar såklart. Jag fick en fin tavla av hanna, en presentlott av Malin och något gulligt fat med stenar av Rebecka.
... då även pappa fyllde år
... med dansen i Sandviken då jag periodvis svävade i total lycka. Det var så roligt <33
...som avslutades "på studsmattan" med Hanna, Malin och Måns. Satan vad roligt vi hade, men vi höll på att bli nedskjutna av smällare då också.

Maj var månaden...
... med ett hockey-VM som slutade med GULD för Sverige :'DDD
... med många kottkrig under tallarna framför Hagaskolan

Juni var månaden...
... som inledde den bästa sommaren.
... med Rix FM-festival i Falun med Malin <33 då vi fångade en tröja.
... med resan till Stockholm med skolan som inkluderade några timmars shopping samt besök och guidning på dramaten (tråkigt as hell) och ett besök på Gröna Lund. 
... då Hanna fick sin Roghe under bussresan till Stockholm <333
... då den sedvanliga friluftsdagen på Torsåkers IP ägde rum, och jag fick vara lagledare.
... då några NioTvåare åkte hem till Lina för att löva skolavslutningsvagnen och fylla vattenballonger
... då jag blev omnämnd i sång när lärarna tackade av oss i matsalen.
... då jag slutade nian och för evigt lämnade Hagaskolan
... med en skolavslutning då jag belönades med ett stipendium för mina bedrifter i matte och NO-ämnen och sedan fick mina fina betyg.
... med traktorfärden som slutade med att Lina fick ett ägg i huvudet
... med en avslutningsmiddag på folkan då jag började blöda näsblod, så passande.
... med avslutningsdisco i parken <33
... då vi badade i kanalen allihopa och Rasmus hoppade i med jeansen på.

... med ett fotbolls-VM som inte blev så lyckat för svensk del.
... då Bella fyllde ett år och blev stor

Juli var månaden...
... då vi tältade i Sannäs <33, synd att inte Malva och Måns kunde vara med.
... då mamma och jag cyklade längs Göta kanal, härligt <3
... då Malin och jag åkte till Gävle och blev stammisar på turistbyrån
... då jag fixade leg, jag har fått visa det några gånger ^^
... då min mor fyllde 50 år
... då jag hade namnsdag och firade den på Rhapsody in Rock på Dalhalla i Rättvk. <33
... då Malin fyllde 15 och fick Winnerbäck-konsert i present av Hanna, Rebecka och mig.
... då Gustav fyllde 15.
... då rocktåget kom till Sandviken. Tomas Ledin tillsammans med Jill Johnson och Andreas Johnson <33
... då Malin och jag bara för den goda sakens skull cyklade till Malmjärn, trots att det var ganska kallt och senare även började åska. Vi snabbadade trots allt, bara för att vi tagit oss dit.

Augusti var månaden...
... då jag åkte till Riga med mor och far samtidigt som SO-lärare Niklas gjorde samma sak. Jag har skällt ut honom för att han inte såg mig.
... då Mille döptes och var totalt jättesöt.
... då Rebacka, Hanna och jag tog med Malin på Leksand sommarland och sedan på konserten med hennes älskade Winnerbäck.
... då farmor fyllde år och vi tog med henne på älgsafari. Det var så tufft att klappa en älg <33
... med ett underbart friidrotts-VM i Göteborg då jag satt klistrad framför TV:n
... då Malin och Malva och jag åkte mol alena till Stockholm och shoppade, det var jätteskoj <33
... då jag började gymnasiet som inleddes med att cyklade till Korsån och övernattade och sedan blev "insparkade" av treorna med surströmmingsgegga i en grop.
... med ett träningsläger i Falun med Malin och Sofie och en massa barn, men det var jättesött och roligt <33

September var månaden...
... då Rhapsody sändes på TV (första gången) och jag var med i flera sekunder. 
... då jag gjorde mina första stapplande övningskörningsförsök
... då jag köpte min fina randiga tröja som jag älskar. Den är så fin <333
... då Sverige valde fel regering och det lär ju gå åt helvete
... då jag friserade om mig och skaffade lugg
... då Malin och jag åkte tåg till Borlänge och badade.
... då jag fick möjlighet att spana på Mr Hottie när jag var funktionär på en simtävling

Oktober var månaden...
... då jag för första gången körde bil på en trafikerad väg

... då mor och jag åkte till Rättvik på marknad

... då jag gick första delen i en rolig simledarutbildning

... då Hanna fyllde 16
... då jag gick en kurs i hjärt- och lungräddning
... då vi började måla om i vårt grupprum, till Linas stor förtjusning blev det en färg åt det lila hållet.
... då Sum-Sim engagerade varenda människa över 15 som på något sätt är involverad i Sim 77.
... då jag besökte Hagaskolans öppet hus och träffade några av mina gamla lärare.
... då ett snökaos snodde våran ström i en och en halv timme
 
November var månaden...
... då vi firade Hannas födelsedag med SingStar-evening
... då jag för första gången i mitt liv köpte ett par högklackade skor
... då min bror fyllde 29 och jag körde nästan hela vägen dit.
... då jag fick träna fiskarna ensam då mor var i Stockholm
... då simklubben belönades med ett besök på Alborgen
... då skolarbetena duggade tätt med bland annat projektarbetet
... då Måns och Roghe fyllde 15.
... då Hanna, Rebecka, Roghe, Gustav och jag skulle gå på bio i Gävle, men planerandet gick inte alltför bra
... då farfar skulle ha fyllt 90 år

December var månaden...
... som inte fick någon snö.
... med två tretimmarsprov, naturkunskap och nationella i matte, MVG på båda.
... då Lina och jag köpte en massa gojs till grupprummet
... då jag fick min nya fina dator i för tidig julklapp
... med ett fint luciatåg från sim 77's sida där vi stod i poolen och sjöng
... med Hofors cup som blev min första genomförda tävling på ett år.
... med fortsatt mycket att göra i skolan.
... då jullovet hälsades välkommet genom dans runt en ful julgran på hoforshallen.
... då julafton för första gången firades hemma och utan mormor.
... med mång fina julklappar.
... med en underbar nyårsafton som avslutning.

Mitt 2006 har varit ett minst sagt händelserikt och omväxlande år. Jag hoppas på ett minst lika bra 2007.


Meddela din åsikt
Jag heter: Roghe

"Mitt 2006 har varit ett minst sagt händelserikt och omväxlande år. Jag hoppas på ett minst lika bra 2007."

Håller helt med ;)

2007-01-03 @ 15:57:51
Jag heter: Sara

Jaa, man måste ju se lite posotivt på framtiden :'DDD

Jag heter: malin

2006 var bäst och 2007 ska bli bättre. :D

2007-01-03 @ 16:11:27
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se
Jag heter: Måns

mm. Håller med ^^

2007-01-03 @ 19:24:41
bloggintresserade klickar här: http://zhadowmazter.blogg.se
Jag heter: Sara

Malin och Måns: Jag håller med jag också^^

2007-01-03 @ 21:32:09
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback