Årets...

Sara är smart och har roliga idéer. Jag var bara tvungen att låna den här varianten av årssummering. Jag tar mig frihet att utmana fler, för jag tyckte att det var en rolig grej. Haffa en ordlista och slumpa fram en laddning ord, sedan är det bara att associera till något bra.

Årets… 

… poäng: mina 9810 på singstar, det var på Karma Kameleon det.

… positiv: det hr då inte alltid varit jag i alla fall, det är nog rebecka, hon har aldrig några bekymmer ribäkk <33

… självdöd: min mobil som jag alltid glömmer bort att ladda, får bli skärpning där.

… elegi: ååh, den är så fin den låten. "du ser andra halvan av solen där den sjunker i väst..."

… tillträde: anlände som nybliven gymnasist till björkhagsskolan och ingick den gemenskapen.

… mjällig: Ruskis, hon borde få en pälsbehandling.

… sökmotor: google, det blir inga skolarbeten utan google.

… ventil: våran vattenkran i köket, den har stått och droppat i evigheter och det är så störigt.

… franska lilja: da vinci koden är ganska inspirerad av franska liljan, den filmen är tokbra och boken är bäst.

… buffé: mm, vikingbuffén på väg till Riga var som alltid superb

… klo: Kajsas klor har haft sönder alla mina tröjor när hon klättrar upp på axlarna och ruskis drar en massa trådar i mina byxor.

… olik: folk som gjorde oannonserade frisyrförändringar, till exempel Rebecka som klippte av sitt hår en halvmeter och Gustav, Malin och Hanna som färgade en massa.

… segel: båtarna på göta kanal körde utan segel, men någon annan segelerfarenhet har jag inte i år.

… skjuta: alla smällare som förföljt mig, först på sista april och sedn på nyår.

… söndag: julafton och nyårsafton var trevliga söndagar. nyår slog nog allt.

… masugn: noo, en plats där man grillar dalaherrar. Jag har nog ingen årets masugn. Jag gick från Lillåskolan till Edske masugn en gång i fyran för att jag inte ville vara med på en friluftsdag, men det var ju längesen.

… amalgam: jag fick laga en tand, men som tur är behöver man ju inte få amalgam längre, det är jättefult med stora svarta lagningar.

… utsatt: när vi fick våra cyklar fastlåsta i korsån och sedan fick den där vidriga surströmmingsgeggan i gropen kände man sig ganska utsatt. 

… reportage: Malins artiklar i annonsbladet där jag var med på bild.

… pigment: mina är inte så välfungerande, i alla fall inte när det gäller att bli solbränd. jag fick dock shortsbränna i somras och det var jättefult. 

… stabil:

… horoskop: mitt eget är det enda jag vågar läsa, men det brukar inte stå så finurliga saker där inte.

… räkenskap: två nationella prov i matte och MVG på båda.

… arabiska: allt sånt som man inte begriper skulle lika gärna kunna varit på arabiska.

… mumie: Malin och jag gav Rebecka en mumifierad kyckling i födelsedagspresent, så det får väl bi den.

… irritation: folk som styrt och ställt och kommit med opassande kommentarer, eller klätt sig störigt eller på något annt vis irriterat mig.

… sommarpratare: jag hade flera stycke som jag tänkte att jag skulle lyssna på, men sen blev det att jag glömde bort det.

… oanständighet: haha, när Malin blev knuffad i censuravdelningen när vi tältade, fniss.

… överfart: resan till Riga var jättemysig. i alla fall i början, det var varmt och man kunde sitta uppe på soldäck och sukta till grönan.

… landsbygd:  det är väl lilla Hofors det.
... röstläge: idel falska toner från min sida
... refräng: "And I need you now tonight. And I need you more than ever. And if you only hold me tight, we'll be holdning on forever"  Total eclipse of the heart - världshistoriens bästa låt.
... hundvakt: det var i alla fall inte den som ägde de tre grand danois som for omkring i vår trädgård i höstas.
... regera: tyvärr blev det ju blått, stackars Sverige.
... paraguayan: målvakten som lät Sverige göra ett mål i fotbills-VM, annars hade det ju blivit totalflopp.
... italienska: "Time to say goodbye" på italienska är jättefin, och "Piu che Puoi" är också bra.
... tekning:  Jag själv är sämst på det, rättare sagt kass. Men årets tekning måste vara alla som Brynäs vunnit då kanske.
... flöte: det som jag alltid varit bakom
... kikna: alla gånger jag skrattat hejdlöst med gänget <333
... nonsens: telefonsamtalen med Malin som slutat i en massa vissel och pampampam
... pannband: mitt svarta, fast det har jag inte använt på länge.
... bemärkelsedag: min födelsedag såklart, always remember 23 februari


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback