When you breath, I wanna be the air for you

Just nu sitter jag här, opigg i dubbel bemärkelse. Har gått och råkat ut för en såkallad förkylning. Väldigt passande dock eftersom det är friluftsdag imorgon MWUAHAHAHAH. Är helt sjukt trött och trött och... trött. I skolan hade det dagen till ära instiftats något som de kallar för resursdag. Det var meningen att man skulle sitta och ägna sig åt sådant som man inte tagit sig för med tidigare. Eftersom det finns vissa fjållmänniskor som är i Trysil och ägnar sig åt diverse åkande nedför (eller uppför) backarna på långa plankor med tillhörande nedlagda TK-industrier (för den som inte hängde med i svängarna så var det där ett försök att citera en monolog av Magnus och Brasse), så är alla lektioner inställda idag och imorgon. Därför blev det en synneligen kort skoldag idag. Jag ringde och beställde bussen tio i tio och åkte hem på den. Det förklarar varför jag i denna tidiga timme sitter och ägnar mig åt bloggning när jag egentligen borde sova. 

För de andra tycker jag att det kan ses som synnerligen märkligt att man på en friluftsdag har att välja mellan att åka slalom eller att åka slalom. Jag menar, de som är intresserade av skidåkning och samtidigt stadda vid kassa har åkt till Trysil, vi andra (som då antingen är slalomfanatiker med bristande ekonomi, eller helt ointresserade av sånt där) måste åka till Hoforsbacken. Hade inte jag nu då drabbats av min plötsliga förkylning (som faktiskt är helt äkta) så hade jag fått stå i Hoforsbacken i fem timmar imorgon och inte gjort någonting. Nu blir det mys med film hemma istället MWUAHAHAHAH. Jag ångrar ibland att jag inte har lärt mig att åka slalom, men faktum är att jag inte skulle vågat när jag var liten och dum heller. Det känns på något vis mycket säkrare att åka längdskidor, och det är rätt okej i rolighetssynpunkt också. Ibland.
 
Igår var jag på bio med Sofie. Vi såg Göta Kanal 2 och den var faktiskt rätt rolig. Jag har ettan i min ägo och anser att den är helt okej. Tvåan var mycket modernare (kan eventuellt bero på att den utspelar sig tjugo år senare) och mer actionbetonad. De hade dessutom slängt in en massa smygreklam. Allting de åt kom från Findus tillexempel. Jag är smått allergisk mot Rafael Edholm. Jag har sett honom i två roller, och han har varlt lika schlibbg i båda. Först i "Vingar av glas" och sedan i den här. Nu spelade har en snuskig överklassitalienare som bara var blä.   

Födelsedag: 18 dagar kvar
Melodifestival: 19 dagar kvar

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback