Melodifestivalen - deltävling två

Då har vi klarat av hälften nu då. Jag måste säga att det var oceaner av klasskillnad mot för den förra. Det här startfältet var avsevärt mycket bättre än det förra. När man såg förra veckans deltävling hyste man inte så stora förhoppningar om att det skulle arta sig, men se det gjorde det ju.

Först ut: Regina Lund. Det var väl kanske ingen höjdare, Det var väl inga större fel på låten egentligen, men hon såg ju förjävlig ut i den utstyrseln. Rymdinspirerat kanske. Det var precis samma känsla som hennes insats i "Livet är en schlager". Lika vitt och lika dansant. Sedan så hade hon alldeles för lågt ljud på sin mikrofon, stundtals hörde man inte vem som var sångerska och vilka som var kör.
 
Marie Lindberg blev just utsedd till årets mysigaste röst på min egen inofficiella gala. Hon såg så liten och bräcklig ut där helt ensam med sin gitarr, men rösten var jättefin. Jag blev så glad när hon gick vidare, det behövs lite sådana otippade halvskrällar, särskilt om de är lyssningsvärda. Det enda negativa var att hon hade hemska byxor, men det syntes ju inte eftersom hon satt och hade en gitarr ivägen. Gitarren var för den delen väldigt originell

Jimmy Jansson då, lillpojken. Uuuh. Hans låt var en typisk Jimmy Jansson-låt, och jag kan inte säga att jag är lika imponerad av det som jag var för kanske tre-fyra år sedan. Den här låten var bara jättedålig, så gräsligt barnslig. Den skulle ha passat i barnmelodifestivalen på sin höjd. Ursäkta mig, men söt är han i alla fall.

Sedan då, Cosmo4. Jag tycker faktiskt att de var lite halvchecka. Inte minst av den anledningen att en av sångerskorna kommer från Hofors. Låten var helt okej, den förtjänade sin femteplats men hade lika gärna kunnat gå till andra chansen istället för Jimmy.

Lustans Lakejer var ingen hit. Den låten var betydligt bättre på radion när man slapp se dem. Jag har inga minnen av låten mer än att jag tyckte att sångaren lät lite halvfull när han sjöng, han sluddrade liksom. Sedan kan man ju tillägga att Lustans Lakejer var ett fruktansvärt töntigt namn.

Jessica Andersson var en av de bästa. Låten var jättetråkig på radion, men på scen var den jättebra Framträdandet lyste klass, men låten är nog ingen jag kommer gå omkring och nynna frivilligt på. Hon hade gärna fått gå till final, men jag litar på att hon klarar sig från andra chansen också.

Sedan var det omgångens skämt. För det första är Svante Thuresson och Annelie Rydé ett väldigt originellt par och för det andra kompletterade de inte varandra alls. Det här är också en låt som passerade obemärkt genom mitt huvud, men jag ska dissa deras kläder. Annelie såg ut att stå där i nattlinne, ett nattlinne i en färg som dessutom inte alls matchade hennes hårfärg. Svante såg bara för gräsligt gammal ut, och var väl ungefär det också. 

Vad gäller The Ark så avslutade de både startfältet och de hiskeliga byxornas afton. Ola Salo såg ju rent ut sagt förskräcklig ut i sin kreation. Uuh. The Ark föredrar jag, mot bakgrund att de inte sällan klär sig underligt och ser allmänt underliga ut, att höra på radion. Därför ska jag snarast möjligt se till att ha den låten i min ägo, för den var absolut inte dålig. I finalen ska jag blunda under deras framträdande och frammana ljusa tankar, då kan de rent av gå och vinna. 

I förra deltävlingen fick man kämpa för att hitta fem låtar som kunde ses som värdiga att gå vidare. Den här gången var det svåra att välja vilka tre som skulle tas bort. Jag hade dock hellre sett Regina bland de fem än Jimmy. Resten blev väl ungefär som det skulle. Om två veckor får jag se tillställningen live. Wiehoo

Födelsedag: 13 dagar kvar
Melodifestival: 14 dagar kvar
Håkki: 18 dagar kvar

    

Meddela din åsikt
Jag heter: Anonym

Ursäkta, men vad du tycker och inte tycker, måste du dela med dig för mycket om det? Jimmy, oj var du imponerad för några år sedan? Ja men förstör inte för oss som är det nu då! Han är bäst okej? Så tryck inte ner han och hans som du säger fjantiga låtar!

2007-02-15 @ 20:43:53
Jag heter: Sara

Du trevlige anonyme: Det fina i kråksången är att detta är just MIN blogg, där mitt syfte är att dela med mig av MINA åsikter. Jag har inte tvingat dig att läsa, trevligt att du gjorde det dock. Du får hemskt gärna tycka om Jimmy Jansson om du vill, men jag gör det inte.

Jag heter: Anonym

Ja men du sårar ju alla som kanske tittar in på din blogg och läser, du måste ju tänka lite, men det har väl du aldrig varit bra på! Håll alla dumma tankar för dig själv, och dela med dig av sånt som man vill höra ist!

2007-02-18 @ 12:48:00
Jag heter: Sara

Men ursäkta, du är ju korkad. Jag tvingar inte dig att läsa min blogg. Jag kan lova att jag tänker bra mycket bättre än du, du tycks ju inte ens förstå att du läser MIN blogg med MINA tankar, åsikter och intressen. Du kan inte förvänta dig att allt som intresserar dig ska intressera mig.

2007-02-18 @ 19:55:44
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Anonym

Hahaha, du är patetisk!

2007-02-24 @ 11:33:21
Jag heter: Sara

Jo tack, det kom ju från rätt person. Du törs ju inte ens stå för dina åsikter genom att uppge ditt namn. FJANT

2007-02-25 @ 11:54:41
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Anonym

Jo jag törs stå för mina åsikter, men varför berätta för alla om mitt namn? Jag ser ingen mening med det, huvudsaken det jag vill ha sagt, sägs. Sen kan du gå och tralla hur mycket du vill om ditt och datt och fågelfnatt. Men du bara ett litet tips, från mig till dig: Skaffa dig ett normalt liv för fan!

2007-03-03 @ 19:12:56
Jag heter: Sara

Nej, du står inte för dina åsikter. Du slänger en massa skit på mig och jag har ingen aning om vem du är. Jag vill inte veta. Jag vill inte ha med sådana som du att göra. Det är du som inte har något normalt liv. Du sitter och stör dig på vad andra skriver i sina personliga bloggar istället för att ägna dig åt något vettigt. Jag vet inte vad du vill få ut med det, men det jag vill få ut med min blogg är att förmedla mina personliga åsikter och det tycks du ha väldigt svårt att förstå. Min personliga åsikt i det här fallet är att jag inte gillar Jimmy Jansson och om din personliga åsikt då är att du gillar Jimmy Jansson så accepterar jag det, men det får mig för fasiken inte att ändra ståndpunkt. Kan du begripa det nu, eller ska jag ta det på hebreiska kanske? Pucko.

2007-03-03 @ 23:59:49
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Anonym

Så du tar i. DU är verkligen helt jävla störd, och nej du behöver inte få veta vem jag är heller.. Och ja gärna, du kan gärna ta det på herbiska, varsågod!

2007-03-04 @ 18:06:11
Jag heter: Sara

Om jag nu är så störd och inte har något normalt liv och allt vad det nu är, vad har du då för intresse av att läsa min blogg. Det tyder bara på att du inte heller har något normalt liv. Du läser störda människors bloggar, hur kul är det? Låt mig bara vara nu. Dra dig till andra Jimmy Janssonälskare som du kan ha något gemensamt med istället för hacka på. Du är inte värd att argumentera med. Tack och god natt.

2007-03-05 @ 20:32:08
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Anonym

Haha, men jag har iallafall riktiga vänner, tänk över det du!

2007-03-17 @ 15:18:08
Jag heter: Sara

Så du tror inte att jag har det då? Din patetiska fjant.

2007-03-17 @ 15:27:13
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Anonym

Jag vet vem du är förstår du.. Brukar se dig ute.. med mamma... haha

2007-03-27 @ 14:21:12
Jag heter: Sara

som sagt var, jag vågar visa vem jag är, till skillnad från vissa andra då. Sedan beror det ju på vad du menar med ute. Jag skiter i det, för jag vet själv hur det är. Du kan bara dra åt helvete nu. Det har för fan gått mer än en månad sedan jag skrev det här inlägget. Någon gång får du väl ta och ge dig. Inser du inte själv hur jävla löjligt det här är?

2007-03-27 @ 20:31:51
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Anonym

Jag inser hur löjlig du är däremot. Jag ser dig ute, ja i hofors såklart, det är ju där du bor, eller ah du bor ju i råbacka, men so whatever.. haha

2007-03-28 @ 20:12:18
Jag heter: Sara

Wow, vad häftigt. Då kan du ju komma fram och presentera dig då. "Hej, det är jag som är den patetiska fjanten som läser din blogg men inte tål dina åsikter".

2007-03-28 @ 21:44:33
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Anonym

Haha, nej jag skulle nog inte komma fram och prata med dig, om jag fick betalt äns.. men jag kan säga så mycket som att du vet vem jag är också.. jag tål dina åsikter, men jag tycker dom stinker..

2007-04-02 @ 19:22:53
Jag heter: Sara

Du är bara så jävla rädd för att visa vem du är, du skulle inte våga konfronteras. Det är hemskt lätt för dig att skriva att jag vet vem du är när jag inte ens får ett förnamn på dig, men faktum är att jag skiter fullständigt i vem du är. För mig är du lika mycket som det står efter "jag heter" i alla dina meningslösa kommentarer, nämligen ingenting. Jag skulle kunna kräva betalt för varje vidrig liten bokstav som slinker ur din käft, eller rättare sagt, som du förpestar min blogg med. Jag begriper inte att du orkar. Skaffa ett liv för helvete.

2007-04-02 @ 21:37:51
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Anonym

Hemska ord du får ur dig då, aldrig sett dig sådan.. du som brukar vara så lung annars, haha. what part is the game? hm? hahaha

2007-04-05 @ 12:45:47
Jag heter: Sara

HAHAH.. X''D. Jag kan inte göra annat än skratta åt dig. Du är det mest patetiska jag någonsin hamnat i kontakt med.

2007-04-05 @ 12:53:55
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Anonym

Skratta på du, du är ju som en underhållande clown.. man skrattar bara man ser dig.. hahah. kul vi har!

2007-04-07 @ 19:55:11
Jag heter: Sara

tjaa.. kul att man kan underhålla någon då.

2007-04-08 @ 21:16:14
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback