Melodifestivalen - deltävling tre

Ännu en melodifestival är lagd till handlingarna och måste givetvis också den få sig en analys. Meningen var att den skulle komma redan igår kväll, men då hatade bloggen mig. Hur som helst tyckte jag att det var den bästa deltävlingen hittils med två riktigt bra, tre helt okej och tre kassa låtar. 

Jag hade inga större förhoppningar på Måns Zelmerlöw innan, men jag tyckte riktigt bra om hans låt. Det var härligt tempo i den och han såg ut att tycka att det var uppriktigt kul att sjunga den. Han såg inte så där plastig och falsk ut som många andra gör. Det kan dock klassas som töntigt att slänga in ett par ord på ett annat språk som titel, varför inte hålla sig till engelska hela vägen?

Tvåan då, MissMatch är en av de tre som jag blankt dissade. Dock var deras "kroppsmålningar" koola. 

Magnus Carlsson var ovanligt bra tycker jag. Det var en schlager, jag kanske måste inse att det är schlagerlåtar jag tycker passar bäst i den svenska melodifestivalen. Det var återigen härligt tempo, lite åttitalsdiscoinspirerat nästan. Den här låten skulle ha gått vidare utan större problem, jag tyckte nästan att den vr bäst i startfältet.

Sedan kom Sheida som ett exempel på hur fruktansvärt långa tre minuter kan vara. Den där norrländska folkmusiken med inbyggd böneutropare var ingen hit. Halvknagglig svenska och iranska gjorde sig inte alltför bra i samma låt.

The Attic feat. Therese hade väl lika gärna kunnat heta bara Therese, det var ju i alla fall bara hon som syntes på scenen. Dock fick det här framträdandet också en kraftig diss, dels för att hon hade så fruktansvärt fula kläder och för att hon lät för mycket som Robyn.

Sonja Aldéns låt var fin men alldeles för sävlig och långsam. I refrängerna lade hon sig till med ett äkta kassörska-smile som bara såg påklistrat ut. Någonting gjorde hela framträdandet totalt tråkigt och uttryckslöst.

Det behövs bara ett ord för att beskriva Sebastian, Usch. Han är så fruktansvärt schlibbig. Hör jag hans låt på radion kan jag möjligtvis bortse från att det är han som sjunger och därmed tycka om låten. Jag har motvilligt gått omkring och nynnat på låten idag och kommit fram till att det känns lite som samma stil som Andreas Johnson, och honom är det ju inga fel på.

Sen var det bara Nanne kvar. Nanne är så söt och charmig, men hon har alltid lika tråkiga låtar. De har ett givet ämne och ett givet stuk. Det handlar om kärlek och innehåller en massa trumbankande och stampande och omkringskuttande på skyhöga klackar som inte precis får henne att se längre ut. Den härlåten var givetvis inget undantag. I andra chansen kommer jag heja på Nanne, absolut inte på hennes låt.

En tävling kvar, i Gävle på lördag. Det ska bli så fruktansvärt roligt att se det hela på plats. I och för sig såg vi genrepet till finalen live förra året och det var sjukt kul, men det ska bli ännu roligare att se själva tv-sändningen. Jag hoppas att det visas upp en hel del bra bidrag. Jag har stora förhoppningar på halva startfältet.


83047-217
Nu är det slut på ännu ett VM, men vi har ett kvar :'''DD

Meddela din åsikt
Jag heter: Anonym

Älska Sebastian <3 han är ascool och typ hurbrasomhelst :D. Där har vi tvåan i mello (; Men det är The Ark som tar hem segern^^ dom är coola dom mem, bra låt oxå ;P.

2007-03-03 @ 01:51:26
Jag heter: Sara

uuuh x)


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback