As I dream about movies they won't make of me when I'm dead

Min dag har inte erbjudit något särskilt av värde. Jag traskade i vanlig ordning upp förbaskat tidigt i morse och tog hand om hajarna. De var ovanligt framåt och positiva idag, i alla fall två av de tre som var där. Jag lyckades få dem att simma genom en sjunkande tingest som liknar en halv rockring på det djupaste. Då blev jag riktigt stolt över dem, de är så duktiga de där brudarna.

När jag kom hem blev det till att titta på herrarnas slalom. Jag hade värsta förhoppningarna på Jens Byggmark och Markus Larsson, de är ju så koola, attans att båda åkte ur. Det var ju en intressant tillställning det där. 49 % hade åkt ur i första åket, och sen åkte en hel hög ur i andra också. Konstigt att det blev några medaljörer över huvud taget.

Efter slalomen skulle far åka till Torsåker med farmor. De skulle handla och lite sådant. Jag följde med och såg till att bli avsläppt på kyrkogården. Det kändes ruskigt fånigt att skutta omkring på kyrkogården med en kamera i högsta hugg, men jag måste ju passa på att ta tillfället i akt och knäppa kort till mitt tema döden-arbete. Det blev en massa bilder på blommor och kors och gravlyktor och stenduvor och grejor. Jag var dock noga med att det inte skulle synas något namn på någon gravsten, jag ville ju inte inkräkta på folk eller förstöra den personliga integriteten för någon anhörig eller så. Det blev i alla fall några bra bilder.

83047-216
Ett kors i maskperspektiv (eller vad hon nu kallade det)

83047-215
Gravlykta och frusen ljung i snö

83047-214
Ännu mer gravlykta i snö, denna med ljus i


Just nu är livet en transportsträcka fram till melodifestivalen. Bara två och en halv timme kvar nu. Det här blir en lördagkväll modell tråkigare, men mello räddar ändå en stor del av den. Jag är inte säker på att jag skulle orkat göra något ikväll i alla fall, men det är ju lite tråkigt att jag aldrig ens försöker. Måste försöka ändra på det. 

(Om någon vet hur man gör för att kunna ha en del av texten centrerad, men sedan kunna skriva vänsterjusterat efter det så får den gärna tala om det för mig. Jag ville ha bilderna och bildtexnetna centrerade, men det under vänsterjusterat. et har funkat i tidigare inlägg, men nu vill det sig inte. Hjälp.)

Födelsedag: 6 dagar kvar
Melodifestivalen: 7 dagar kvar
Håkki: 10 dagar kvar

(Titta vad fult det är när allt är centrerat, lär en oteknisk människa hur man gör)

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

skriv allting som vanligt först och sen centrerar du det du vill ha centrerat. alltså, skriv texten som ska stå efter det som ska vara centrerat innan du centrerar, annars kommer det bara hoppa med.


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback