suck..

Jahapp.. back to the läge när jag inte skrivit på ett år igen.


Meneh.. vafan. Jag vet inte vad jag vill skriva, vad jag vill dela med mig av. Jag har kommit på mig själv med att publicera ungefär allt. Att anförtro sig åt hela världen kan ju vara mer eller mindre bra. Bloggen har blivit min ventil mot verkligheten där jag skriver allt som gnager och pilar omkring som små ettriga virus i min hjärna. Att spontanskriva ner det som är jobbigt utan att behöva tänka gör att jag, i alla fall till viss del, kan släppa det sen. Men det resulterar ju i gnälliga och jobbiga emoinlägg som det jag skrev om mitt utvecklingssamtal, och hur många vill läsa sådant?

För övrigt har den här veckan varit rätt jobbig genomgående. Jag har grubblat massor på det där mentorsbytet. Det kändes en massa konstigt att bara komma och säga att tjohejtjohopp, nu vill jag byta mentor. Ehe.. varför då? Tjaaa...!?! Jag är ju helt cepedålig på att förklara saker muntligt, så i ett tillstånd av plötslig sinnesförvirring mailade jag det jag skrev i bloggen till Lennart och Christin. Det är dem jag har klart störst förtroende för och jag tyckte att de borde veta. Det var kanske lite korkat för de läste för mycket mellan raderna och tror nu att jag är heldepp. De förstod inte att det bara gällde utvecklingssamtalet utan tror nu att jag tycker att precis allt är åt helvete. Oj. Jag satt och pratade med dem i nästan en timme efter skolan i fredags och gjorde tafatta försök att förklara att så är det ju inte alls det. Nu har jag i alla fall Christin som mentor och hon tyckte att vi skulle göra om utvecklingssamtalet. Såatt.. det ska ske. Bingo.

However, fredagskvällen spenderade jag hemma hos Ida. Vi tittade på idol och sen gjorde vi random walking at Torsan by night. Det är vårat expertisområde och ungefär hur mysigt som helst. Vi traskade här och vi traskade där och pratade om ingenting och om det mesta. Jag har fortfarande lokalsinne noll och vet aldrig var vi är, och Ida har ganska kul åt just den detaljen. "Jahapp.. vart är vi nu då? Men ååååh.. nån gång måste du väl lära dig? Alltså Sara, du är fan värre än mig alltså. Vi är ju dääääär ju." Så låter det ungefär hela tiden. 

Hur som helst. Lördag morgon spenderades för sista gången med en vanlig träning med monstren. Nästa gång har de avslutning och det ska bli ungefär hur skönt som helst. Gaaah. För övrigt var det en lördag totlalt i simhallens tecken. Nästan direkt från Hoforshallen åktes det till Gävle för en femklubbstävling. Jag körde dit och det var väldans jätteäckligt. Det regnade/snöade och var allmänt uselt väglag, men det gick bra. Jag hade en simmare från monstergruppen och en simmare från hajarna med på tävlingen, och det gick väl lite sådär för dem.
Min mor har i alla fall sina ljusa stunder när hon inte riktigt har koll på vad hon säger.
Simmare: "Jag vill också ha medlaj."
Mamms: "Jahapp.. det är bara att röka på då."
Ehe.. det var inte så att hon skulle lägga på en rökare istället.. eller?

Idag har jag inte gjort någonting. Därmed slutar helgrapport.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback