sitting here wasted and wounded

Jamenvisst!

Jag har börjat leka med stilmallarna i bloggen. Vet ej om bloggens öde är att ha en framtid som lila, men någonstans måste man ju börja. Skulden lägger jag på
Joss3fiin som helt ny på bygget traskar in och gör en görsnygg header. Sara ville också leka lite. HTML-koder är inte min starka sida, men vi jobbar på det. Var beredd på lite nya intryck varje gång du klampar in här, men tyck gärna till.

Jag tror att den primära anledningen till att jag sitter här just nu är att jag har så förbenat mycket att göra. Två prov nästa vecka, samt en muntlig engelsk presentation som måste bli perfekt. Vi fick se resultaten från nationella läs- och hörförståelsen idag. Sara kan stoltsera med 78 av 92 poäng och ett något retligt VG+. Dock inte så illa pinkat av en ytterst svenskspråkig trähäst minsann. Lite störande kan tyckas att det fattades tre ynkliga små poäng till MVG. Det var hörförståelsen som gått åt pipan kan man säga. Ehumm. Men.. jag får satsa på att snacka mina åhörare av stolen på tisdag så kan det ordna sig ändå. Det idkas på att betygen inte ska komma som någon överraskning, men här är det spännande 'til the bitter end och det känns som lite surprise hur det än går. Men världen rasar inte samma för det.

Idag då. Idrott i skolan. Tvingades släpa dubbla idrottskläder eftersom läraret inte bestämt sig för om vi skulle vara på AeroStep eller i simhallen. Det blev badhuset vilket betydde att det var frisyren from hell resten av dagen. Nicht gut. Fast det var en slapp och planlös lektion där vi fick göra vad vi ville. Så.. jag bara softade runt i bassängen några längder, gjorde några graciösa dyk från ettan och spenderade dyrbar tid i bubbelpoolen. Mycket nice. 

Jag tror att jag ska göra en engelsk presentation för min spegelbild nu. Hoppas att hon är en god lyssnare och inte skrattar åt mig eller mobbar min kassa uttal. 
  

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback