Judie's gone to the city

Jahaaru. Jag har faktiskt gjort lite skolnytta idag. Jag förflyttade mig själv och min dator ner till det omtalade vardagsrummet och kunskapens fåtölj. Datorn i knät i laid-back position skrivs det som bara den. Jag fattar inte varför jag tagit mig igenom hela projektarbetet instängd på mitt rum när det går så väldans mycket lättare att skriva i den här stolen. Det är som om orden och de perfekta formuleringarna bara strålar upp genom sitsen och av någon anledning är det svårt att ägna sig åt annat än det man ska.

Det där sista var lögn faktiskt. Den första timmen av mitt försök till skrivande ägnade jag åt att titta på melodifestivalens årskrönika, fast egentligen mer åt att prata med Sofie. Årskrönikan sög. På riktigt. Det var bara Kristian Luuk och Ola Salo som gjorde någon fukking utvärdering. Inget annat. Trök. Ändå satt jag och blängde på det. Men sen åkte tvn av och det skrevs slutdiskussion för glatta livet. En sida och lite till blev det och jag är nästan klar. Slutfilandet görs imorn och sen ska den skickas in. Därmed är uppgift ett av fyra avklarad. Känns fett bra det.

Nu sover vi.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback