Have yourself a merry little Christmas

För att citera min gode vän Sara: "Då var julaftonen avklarad". Känns lite så. Jag var inte speciellt pepp för jul. Jag kunde inte fatta att det skulle bli jul inom en snar framtid och jag kan nu inte fatta att det har varit jul. Eller ja, det är väl egentlgen jul i två dagar till men vart tog julkänslan vägen? Jag ska väl ändå vara ärlig och säga att det blev en ganska bra dag ändå.

Jag trallade upp arla utav bara den, redan klockan åtta, för att kirra julfrulle till mamms och papps. Det kokades kaffe (djärvt som bara den med tanke på att jag inte vet hur kaffebryggaren fungerar), det kokades ägg (lika djärvt eftersom jag inte vet hur länge de ska kokas), det pressades juice och det skivades skinka och leverpastej och grönsaker. Mycket duktigt Sara.

Efter julfrullen och en del egenvård och annat trams bar det av ner till farmis en snabbvända. Hon är ju inte så piggelin men hon fick i alla fall lite sällskap i ett par timmar. Vi kom hem igen lagom till Kalle Anka. Kalle Anka ska ses, så är det bara. Jag tittade faktiskt till och med på "Kan du vissla Johanna" iår. Det brukar jag inte göra eftersom jag tycker att den filmen är så ofattbart tråkig, men någonstans väl dolt under ytan finns en liten inneboende charm.

Medans jag tittade på "Kan du vissla Johanna" ägnade jag mig även åt att studera TV-tablån och konstaterade att de tagit bort Svensson Svensson. Vad i helvete? Det SKA vara där klockan åtta och man SKA titta på det. När jag noterade det kände jag mig precis som Gustav Svensson när han konstaterar att de inte ska ha något dopp i grytan ("Vad spelar det för roll att ingen äter av det, den SKA stå där"). Jag såg framför mig en jul utan Svensson Svensson, hur fasiken skulle det gå. Så började Sara gräva i minnet. Jag mindes klart och tydligt en jul då vi hade spelat in någonting. Vi hade spelat in en film som jag ville se och på videons tid kunde man inte spela in enbart det programmet man var intresserad av, utan man var tvungen att spela in hela kvällen. Det msåte ju betyda att Svensson Svensson spelats in innan filmen började. Vilken jäkla film var det nu då? Tänk tänk. Just ja, det var Hans och Hennes. Helt säkert var det så. Börja gräva bland videokassetterna och.. där.. där var den ju. Yes. Springa upp.. trycka in filmen.. början av filmen Love Actually avtecknar sig.. helvete, har vi spelat över det?.. spola tillbaka från början.. en julkonsert.. kanske då.. börjar sakta spola framåt.. hoppet stiger.. Lotta Bromé visar sig i rutan och introducerar ett program och... JAAA! Där var den ju. Man ska inte frivilligt spräcka en jultradition och SVT kan ju bara gå och gömma sig.

I frid och fröjd åt vi så vårat julbord i det helt nyrustade vardagsrummet. Det blev en massa skinka, prinskorv och köttbullar för mig i vanlig ordning samt obegränsat med julmust. Mamma hade gjort en egen chokladmousse till efterrätt. Mums.

Sedan såg vi Svensson Svensson, klockan sju istället för klockan åtta men det spelade mindre roll. Hur sjutton kan de stryka det ur TV-tablån? Jag fattar det verkligen inte. Efter detta blev det julklappsutdelning.

Sara fick:
* Playstation 2 och SingStar - Svenska Hits Schlager
* Biljett till Jills konsert i Gävle 8 mars
* 1000 kr på Valbo Köpcentrum
* En bok -Livsfarlig utsikt av Nora Roberts
* 500 kr
* Hudvårdskollektion - Sailaway
* Svart/brunrandig lång tröja/klänning
* En trisslott
* Ett USB-minne

Sara gav:
* 6 olika handtvålar från Lush till mamma
* Ljus - dark chocolate till mamma
* Ljusstake med hjärtan och frostat ytterglas till mamma
* Axe Click tvål och deo till pappa
* Strumpor till pappa
* Sudoku toapapper till pappa (var bara tvungen.. x''D)
* Tre ljusstakar i glas till mormor

Jag har lyckats koppla in mitt playstation helt själv bara för att jag är så teknisk. Det har sjungits en del och det ska komma att sjungas mycket mera. Jag ska inhandla minst två spel till. Någon som vill komma och sjunga med mig?


Meddela din åsikt
Jag heter: Fridah

God fortsättning :)

Jag heter: Mingla

Första gången jag besökte din blogg, men absolut inte sista :)

2007-12-25 @ 15:05:09
bloggintresserade klickar här: http://fuckmingla.blogg.se
Jag heter: Sara

Fridah: Tack detsamma

Mingla: Du är så välkommen så :)

2007-12-25 @ 16:23:28
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: sara

Haha, jag trodde att kan du vissla johanna skulle bli lika tråkig som vanlgit att titta på, men i år blev jag lite kär i den. Jättekonstigt.
Åhh, fan man skulle ha haft svensson svensson inspelat det saknades verkligen.

2007-12-25 @ 16:27:01
bloggintresserade klickar här: http://solsson.blogg.se
Jag heter: Sara

sara: jag blev också det, det är lite sött när han går vilse överallt. Och ja, återigen kan man ställa sig frågan hur sjutton de tänkte när de tog bort Svensson Svensson ur tablån.

2007-12-25 @ 17:27:20
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: malin

det var väl något tjåll med svensson svensson förra året med har jag för mig. typ antingen att det var borta eller att det visades dagen innan eller så. men aja, det är mycket dumt i alla fall.

2007-12-26 @ 09:07:38
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se
Jag heter: Sara

malin: nej, förra året var det på sin plats som det skulle, det är jag helt säker på.

2007-12-26 @ 14:00:13
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Bells som fan

AH, HERREGUD VAD MYCKET SAKER. Det måste varit en bra julafton :)

2007-12-26 @ 18:57:48
bloggintresserade klickar här: http://mittlivsomsvamp.blogg.se
Jag heter: Sara

Bells: Jorrå, det var det väl :)

2007-12-26 @ 19:27:09
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback