a song you believe in

Idag har jag varit sanslöst duktig och skrivit inte mindre än två labbrapporter.Bra Sara. Först skrev jag klart kemin och sen skrev jag rapport på fysiklabben som vi gjorde idag. Bra bra. Jag överlevde förresten kemilabben utan vickad natriumhydroxid idag. Jag lät det medvetet ta cirka tre år att rigga upp titreringen bara för att inget skulle gå fel. Det gjorde det inte heller. Med mina värden kunde jag göra en snygg graf som förkunnade att svavelsyrans koncentration minsann var 0,102 mol per kubikcentimeter. Okej. Förlåt du som inte intresserar dig det minsta för kemi, men detta är min blogg och du är välkommen hit i alla fall. Det var bara så galet skoj att få labba runt som man ville och blanda och testa och elda och mäta och tänka och räkna och grubbla och fundera och mäta om och tänka lite till och få psykbryt och gnälla och dra slutsatser och känna sig smart. Gå NV, kemi är hur kul som helst.
 
Annars då? Jag dissade spinningen idag. Var alldeles åt helvete för trött för det. Jag kom inte i säng förrän närmare tolv igår eftersom jag satt och drällde vid datorn och helt glömde bort att jag kanske borde gått och lagt mig. Nicht very bra. Alltså betyder det att jag somnade någon gång efter ett. Haaata. Det blir bara jobbigt. Jag vill ju inte ta de där jävla pillren mer. Jag tar dem inte så ofta nu, men mitt liv är ändå till viss del kretsande kring dessa små vita vänner. De är min lilla psykiska trygghet även om det ytterst sällan är så att jag tar dem i rätt syfte heller. Igår lärde jag mig på filosofin att ataraxi betyder sinnesro och inre lugn. Det är precis vad de skapar och det träffade mig som en insiktsfull aha-upplevelse att få reda på det. För mig har det bara varit så att jag somnar av dem. Än sen då? Nu när jag har kommit till insikt om vad de egentligen kanske jag kan nöja mig med att ta dem enbart när jag verkligen behöver sinnesro och inre lugn.. och inte bara för att jag inte kan sova... fast det kanske hänger ihop. Det är lite krångligt det där. Någon som vill köpa mitt sinne? Ganska billigt.

Nu blir det toppform. Wiehooooo.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback