2 tst kamel

Ja vänner, julfriden har inrättat sig. Efter många om och men fick mammsan tag i en julgransfot så nu står granen där, grön och grann. Det fanns ingen på någon affär men det är tur att det är ordning på mormis. Det är inte alla människor som har en extra julgransfot ligger och skräpar någonstans, men mormis har allt. Så bara för att hedra henne ska jag försöka baka ett gäng av hennes prima pepparkakor imorgon. Liten Sara har ju knyckt receptet så det ska säkert gå bra, men jag måste bara ställa ett par kontrollfrågor först. För det första, vart sjutton får jag tag på kamelen? Det är inte konstigt att mammsan aldrig lyckas med pepparkakorna, hon har ju aldrig haft i någon kamel. När jag hittat kamelen och sedan lyckats få till exakt 310 gram smör kvarstår problemet vart jag ska göra av degen. Den ska ju stå kalt över vatten. Hur löser man det tro. Ytterligare en faktor som gör mormisens pepparkakor så exceptionella.

image314

Meddela din åsikt
Jag heter: sara

Haha, vad sött!

Jag heter: Sara

sara: jaa, jag höll på att skratta ihjäl mig när mamma visade det för mig.

2007-12-22 @ 23:14:51
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Malva

Aww, vad gulligt ^^ Jag tror att dom pepparkakorna blir svåra att baka, ifall ni inte har sånna där ovaliga tst-mått dårå :)

2007-12-25 @ 13:25:37
bloggintresserade klickar här: http://darkrose.blogg.se
Jag heter: Sara

Malva: Nej, vi hade ju inte det. Oc inte hade vi någon kamel heller.

2007-12-25 @ 14:10:15
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback