Strömlöst

Sara at 18,05
Det måste ha varit ungefär såhär att leva på stenåldern, eller medeltiden, eller vilken tid som helst före strömmens intåg i de svenska hemmen. Vi har ingen ström, tomt, finito. Det suger verkligen. Det har varit strömlöst i en och en halv timme nu och jag märker verkligen hur handikappad man är utan den. Första timmen gick det dock ganska bra. Jag tog mig tid att i det närmaste göra klar min kalender. Sedan dess har jag i det närmaste klättrat på väggarna. Jag fick en massa briljanta idéer. MSN! smart Sara. Du har ju för i helvete ingen ström. Nej justja. Men jag tar väl och ser en film då. Sara din tönt, du har fortfarande ingen ström. Fan också. Vad ska jag göra dårå? Jag orkar inte riva mer tapet, men jag kan ju städa lite efter mig. Fram med dammsugaren. Varför startar den inte för? Men jävla Sara, du har fortfarande ingen ström. Äsch dö. Alldeles nyss försökte jag tända lyset på toaletten. Det gick ju bra. Nej. Jag fick kissa i halvmörker, men det mest patetiska var att jag även försökte släcka ett lyse som inte ens var tänt när jag gick ut därifrån. Dö Sara, eller gör något vettigt. Blogga. Pappersblogga. Ja. Upp i sängen, fram med block och penna. Men jag börjar såklart med att försöka tända sänglampan. Sara, du är en stor idiot. Varför sitter du här för? Jo, för du har ingen ström. Det är jobbigt för ögonen att sitta och skriva i halvmörker. Ansträngande. Det är en anledning till att jag inte sitter försjunken i en trevlig bok istället.

Sara at 18,25
Jag hade precis skrivit klart när det plingade till lite här och där och strömmen kom tillbaka. Härlans härlans. Två timmar utan ström var sannerligen plågsamt. Men nu ska det nördas teknik hela kvällen :''D

Meddela din åsikt
Jag heter: Ström

Utan ström = Dagens I-landsproblem!
Bor man på landet så... ;)

2007-08-17 @ 22:26:39
Jag heter: Måns

jag har med haft antiström idag fast det sket jag i...^^ (klippte gräset)

2007-08-17 @ 22:39:02
Jag heter: Sara

Ström: Jomen precis. Verkligen ingen hit.
Måns: Smart ;)


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback