one storm can come and throw it all away.

Men ja. Hej. Jag ligger en massa massa massa efter nu, och jag vill egentligen sova, men vi tar det lite kortens.

I torsdags var vi en massa ute i skogen och lallade omkring och lekte biologi med Lennart. Det var varmt och äckligt att gå i gummistövlar hela dagen. Annars var det rätt så kul. Vi kollade en massa växter och mätte ljus och luftfuktighet på en himlans massa ställen. Hela fredagen ägnade vi åt att skriva en hemsk lång rapport. Usch.

Sen åkte jag till Falun och lekte ledare på träningsläger för en massa små söta barn. Jag och Malin hade tillsammans med Rollo hand om dem helt själva på fredagen. Det var jätteroligt. Allra helst eftersom jag faktiskt hade två "egna" simmare med. Alva och Wilma var med. Mina godingar. De är verkligen charmigast nånsin. Alltid positiva, alltid glada, alltid engagerade.

På fredagkvällen var vi ute i skogen och grillade korv. Kul att vi gick direkt ifrån maten och direkt ut och grillade. Men det var uppskattat i alla fall.

På lördag morgon kom mor in och agerade någon form av huvudledare när det skulle simmas. Malin och jag traskade runt på kanten och hade mer eller mindre hand om en varsin grupp simmare. Jag tycker om att vara tränare. Det är kul att se att barnen tar till sig av vad man säger. Jag längtar lite smått efter att mina grupper ska börja. Det enda negativa är att jag inte kommer att kunna träna pump med Maarit på måndagar, men det är som det är med det nu. 

Efter varje pass fick barnen åka en massa vattenrutschbana. Då förvandlades även Malin och jag till barn. Länge leve barnasinnet. typ. Den där röda banan är superkul, fast man för en ofrivillig genomsköljning av bihålorna vid varje landning. Vattnet gick liksom in genom näsan och rakt upp i huvudet kändes det som. Vi spekulerade i alla fall i att vattenrutschbaneåkning måste vara bra för den som vill hålla sig ifrån bihåleinflammation. Åk vattenrutschbana så blir du frisk. Typ.

Man fick sig en rejäl dos promenix varje dag i alla fall. Vi knatade fram och tillbaka mellan skolan och simhallen (där vi även åt) flera gånger om dagen. Vi gick till simhallen och åt frukost, sen gick vi till skolan  och hämtade packning, sen gick vi och simmade, sen käkade vi, sen gick vi till skolan igen, sen gick vi tillbaka till simhallen för ännu ett pass, sen gick vi till skolan  med packningen, sen gick vi till simhallen och åt, sen gick vi tillbaka till skolan och bytte om, sedan gick vi till skogen som låg förbi simhallen och en bra bit till.  Detta i två dagar blev en hel del traskande. 

Väl hemma på söndag kväll dog jag i princip direkt. Efter två nätter med halvtaskig sömn på luftmadrass är det inte så mycket annat att vänta. 

Måndag innebar skola igen. Inget vidare annorlunda förutom att vi påbörjade filosofikursen. Det verkar jätteroligt och intressant. 

Direkt efter skolan gick jag på aerostep och tränade box och pump. Enda måndagen jag kunde träna pump med Maarit. Klart att jag tog den chansen. Det var så kul att komma igång med träningen igen. Taggad som bara den inför en rejäl dos träningsärk var jag, och den kom som ett brev på posten.

Det mest spejsiga som hände idag var att Lennart hjälpte mig att artbestämma den halva skog jag samlat på mig under alla mina inventeringar. En del kunde han inte, men dem skulle han ta reda på. Så fort jag får tillbaka dem kan jag börja skriva på mitt projektarbete.

För övrigt lyckades jag få med mig Ida på spinning idag. Det mest häpnadsväckande är att jag frivilligt gick på spinning över huvudtaget. Jag hatar likosm träningscyklar. Men ja, det var faktiskt ganska kul. Det var ett nybörjarpass så det var ganska slappt, men kul. Faktiskt. Jag ska lätt ge det ett par chanser till. 

Imorn ska Ida och jag åka och handla lite. Kulans kulans :''D

Men ja, hejs dårå :)



 

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback