but i do it anyway

Hej jag heter Sara och jag har gått i skolan i två dagar nu. Jag har redan ångest och panik eftersom jag tycker att jag har så jävla mycket att göra. Har i vanlig ordning redan lyckats komma efter med både matten och fysiken. Det är i och för sig bara några uppgifter så jag borde kunna ta ikapp det om jag sitter kvar ett tag imorn. Men eftersom vi ska klara av hela matte C den här terminen så blir det fem timmar i veckan och därmed blir sitta-kvar-och-ta-ikapp en procedur som måste upprepas rätt friskt kan jag tänka mig. Dessutom ska vi blockläsa svenskan och engelskan. Bara engelska den här terminen. Förstå vilken sorg. Jag får inte ha någon svenska. Svenska är mitt ämne. Engelska är inte mitt ämne. Jag måste ändå satsa på engelskan som bara den. Men jag kan inte prestera. Vi har fått skriva en liten argumenterande text om ett på förhand valt ämne. Jag har gjort den klar, men jag kommer aldrig attt kunna bli nöjd med den. Jag kan inte utrycka mig som jag vill på engelska. Det blir bara litet och instängt. Dessutom vågar jag inte prata engelska. Jag hatar att prata engelska. Usch. Jag har världens sämsta uttal och världens minsta ordförråd. Blä. Imorn ska vi ut i skogen och ha biologi hela dagen och sedan ska det skrivas en fetlång rapport på det. Jag hoppas att jag hinner mycket på den på fredag i skolan för annars blir det problem med den. I helgen är det ju lägret i Falun så jag kommer inte att vara hemma någonting förutom söndag kväll. Dessutom borde jag verkligen börja på mitt projektarbete om växtinventeringen. Bra Sara. Det blir körigt det här.

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

men hallå, ska de mörda ihjäl er med grejer på en gång eller?!

Jag heter: Sara

malin: Ja, det verkar nästan så. Pang tjoff bara så har man femhundratolv saker att göra efter en halv vecka liksom.

2007-08-23 @ 21:36:19
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback