som smala ben och kängor trampat i

Imorse kom jag en timme försent till tyskan. Jag hade helt hjärnsläpp och inte en tanke på att vi kör två timmar på tisdagar. jag traskade omkring i godan ro här hemma och var så nöjd med att jag hade lång sovmorgon. När jag kom till skolan kom jag till insikt, med hjälp av Linas påminnelse, att jag faktiskt borde ha infunnit mig där en timme tidigare. Helvete vad pinsamt det var att kliva in i klassrummet sådär. Jag brukar inte komma sent, men aja. Guido gnällde inte på mig i alla fall. Jag fick göra något slags prov som jag hade alla rätt på, makt. Sedan fick jag bekräftat att jag får MVG i tyska, yess.


I övrigt en ganska ointressant dag. Svenskan sög och datakunskapen sög så in i helvete. Det enda positiva med det är att vi slipper den på fredag. Gå tidigare fick vi också, Lennart hade första lektionen i biologi breddning idag halv tre. DSärför hade vi bara datakunskap i en timme istället för de sedvanliga en och fyrtio. Biologikursen kommer att bli kul tror jag. Jag hoppas det i alla fall. Det känns som om det kommer att bli lite annorlunda mot för de vanliga lektionerna. Vi ska tydlige bara hålla på med gräs och blommor, kanske inte det roligaste ämnet i biologi, men det får duga. 

När jag kom hem åkte mor och jag en sväng till Valbo. Jag fick köra hela vägen och lyckades med en hyfsat snygg parkering när vi kom fram. Vi åkte för att inhandla födelsedagspresent till fader, något som visade sig fruktansvärt svårt. Jag hade inte en aning om vad jag skulle köpa, och det blev inte så lyckat heller. Till mig själv köpte jag tre linnen; Ett svart med rosa blixtar, ett rosa/vitt/rött med något egendomligt blommigt mönster och ett svart/vitt-randigt. Bara ett randigt plagg av tre möjliga är sannerligen ett framsteg i min annars så randiga värld. Taha. 

Eftersom tiden i Valbo blev lite längre än avsett hann vi inte med pumpen idag, men vi åkte upp och körde boxen. Det var bara mor, jag och Fanny där. Mycket givande. Fanny haffade Anna, så jag fick boxas med mor. Det sög. Jag kan inte boxas med mamma. Hon gör mig bara förbannad och omotiverad. Fick en hyfsad genomkörare i alla fall. Den där magövningen är verkligen det värsta som finns. Ehumm. 

Imorgon har jag en lektion, sista lektionen. Det betyder att jag börjar halv tre. Ganska så nice. Förhoppningsvis kan jag masa mig upp i hyfsad tid och hinna göra lite nytta innan jag åker till skolan och har engelska. I och för sig har jag en givande lektion i digitalt foto också, men det har jag i princip förintat ur mitt huvud. Jag vill inte ens tänka på eländet. Går det bra i biologi bräddning kommer jag garanterat att ersätta fotokursen med det. 

Nu blir det en sväng till duschen.


Meddela din åsikt
Jag heter: malin

jag tror jag såg dig när du övningskörde. kanske.

Jag heter: Sara

Malin: tjaow, kanske det kanske (:

2007-04-25 @ 11:34:01
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback