sippin' on pink lemonade

Igår var jag så bäst. Jag vill understryka att jag är bäst alla dagar och i alla situationer, men igår var jag särskilt bäst, rent av begåvad. Innan jag duschade skulle jag klippa mina tånaglar och lyckades då klippa mig i tån istället. Det blödde utav helvete och när jag duschade blandades det med vattnet (det ser så läskigt ut när blod blandas med vatten, jag tänker på en viss scen när jag ser det, men jag kan aldrig komma på vilken). Efteråt blödde det igenom fyrdubbla plåster.

Trots sargad tå, eller egentligen sargade tår, hängde jag med mor och far på en kort promenad. Det var skönt att komma ut lite, jag hade suttit och skrivit på svenskaarbetet hela förmiddagen. Pappa var på jakt efter en ovanlig fågel som han hade blivit tipsad om att skulle finnas häromkring. Jag har blivit värsta fågelförmedlaren, Lennart säger åt mig i skolan att jag ska tipsa pappa, och sedan får jag fråga Lennart en massa fågelfrågor som pappa undrar över. Hmm. I alla fall så lyckades vi se den där saken, och då var det ju bra med det då.

Tamtam. Mormor kom hit och åt lite påskmat sedan, nice. 

Imorse var mamma och jag en snabbsväng till Valbo och köpte min soffa. Då hejade jag på Sofia, en exsimmare från Harnäs, på Ikea. Jag trodde inte att hon skulle känna igen mig, men det var ju nice att hon gjorde det. När vi lyckats pressa in soffan (det var centimetrars marginal att kartongen fick plats) i bilen gick jag in på Elgiganten och köpte mig en ny plattång (man får för sig att det ska vara tre t i det ordet, hmm). Den gamla har, förutom att den luktar bränt, blivit snuskigt gulbrun och sjöng nog på sista versen.

Soffan var ett halvt företag att bygga ihop, men nu står den där och är vit och fin. Jag har skaffat mig lite jobb genom att köpa en svart matta och en vit soffa. Mattan kommer att bli vit av katthår och soffan kommer att bli svart av katthår och lortiga kattassar. Jag får ta och lägga en filt eller ett lakan eller något i soffan när jag inte är där.

På eftermiddagen åkte vi till mormor och åt. Hon gör världens godaste köttbullar, bara så att ni vet <3.


image249
En makrokyckling sitter väl på sin plats nu när påsken är över

Meddela din åsikt
Jag heter: Bella

Fan vad du är duktiug på att skriva, och fan vad du är duktig på att skriva ofta. Jag blir ju alldeles avundsjuk! ;)

Jag heter: Sara

Bella: Ooh, man tackar (=. Fast jag vet inte riktigt vad du grundar det på, jag har alltid tyckt att du skriver mycketmycket bättre än jag. Men det var väl inte för intet vi fick mvg på nationella-uppsatsen i nian, eller hur? ;)

2007-04-09 @ 12:01:55
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback