Listat och klart

Hittade en jättelista här som jag lånade lite. Orkar inte berätta om min dag. Det har i alla fall inte hänt något.

Senaste impulsköp: Fyra Wallanderfilmer i förrgår, de är superbra men jag ångrar mig litegrann ^^

Bästa fikat: Kladdkaka från Uplands Paj

Färg du hatar: Brun i kombination med något opassande, typ orange eller rosa.

Nått som gör dej förbannad: lögner, falskhet och otrohet.
Så får du motion: Sim-sim-simma och pump&box
Tidigaste barndomsminnet: När jag fiskade krabbor med klädnypor i Varberg, då var jag två.
Första frågan du ställer till ny bekantskap: Ställer ogärna första frågan till en ny bekantskap.
Samlar på: Prydnadssnögubbar.. hmm.
Underskattad grönsak: Vilken egendomlig fråga. Jag har alltid underskattat tomater, jag är aldrig beredd när de går till attack.
Pryl du inte kan vara utan: Jag känner mig fruktansvärt naken utan min klocka

Tidningar du prenumererar på: Se & Hör
Du gör med 100 upphittade kronor: Känner mig förfördelad och mallig innan jag köper något kul.
Nån du saknar: Mest saknar jag Hanna som jag träffade i princip varje dag i sex års tid och nu nästan aldrig. 
När grät du senast: Det sker rätt sällan även om jag är nedstämd, men det var nog när jag satt och skrev mitt sorgeblogginlägg.
Du tycker det är tantvarning/gubbvarning då: Man går stavgång med sin mor och till och med tycker att det är lite kul. Jag syftar så klart inte på mig själv, hrmm.

När är du gammal: Jag är öppet barnslig och ska så förbli. Det är nog farligt att intala sig själv att man är gammal.
Svart eller vitt? Svart får det bli.
Mjukt eller hårt? Av vad? Knepig fråga.
Homo eller hetero? Hetero
Höger eller vänster? Högerhänt, mwuahaha.
Loket eller Oldsberg? Oldsberg lätt. Han är lite charmig han.
Göteborg eller Stockholm? Göteborgsdialekten vinner.
Landet eller storstan? Storstad i måttlig dos men jag kanske är dömd att vara evig lantlolla.
Kram eller puss? Ooh..
Vagn eller buss? Vagn? Vadå vagn? Tåg eller, i sådana fall vinner det.
Hyrfilm eller bio? Bio är mysigare.
Gräs eller grus? Skönare att gå på gräs
Piggt eller opiggt? Vem vill vara opigg?
Pasta eller potatis? Jag skulle kunna leva på potais.
Is- eller mjukglass? Mjaa.. mjukglass med chokladströssel är mums. 
Natt eller dag? Nätter har sin charm, men jag är ofta lite deppig då så det blir nog dag.
Felix eller Heinz? Som namn eller som ketchup? Jag är inget ketchupfreak.
NK eller Myrorna? What? Inget av det finns på mina breddgrader.
Marsvin eller hamster? Små djur som man blir sjuk av.. jaha du, marsvin? Haha, internskämt mellan Magnus&Brasse och mig. Nej då, sådana där djur är jag inget fan av.
Rakad eller orakad? Beror på vart? Nej då, jag fattar. Rakad.
Biffig eller slank? Vältränad ska man vara.
Blåögda eller brunögda? Gröööna
Popsnöre eller sportfåne? Diggande sportfåne
Naken eller pyjamas? Pyamasbyxor och t-shirt.
Linda Skugge eller Linda Rosing? Usch.
Peter Stormare eller Peter Jihde? Peter Jihde. Han är kool
Kaffe eller te? Jag vill tycka om båda, det skulle innebära vuxenpoäng. Jag jobbar på te-delen, men det går trögt.
Se filmen Festival eller stirra in i en vägg 90 min? Har inte sett filmen så jag skulle ge den en chans först i alla fall, sen kanske det blir väggen nästa gång.
Plastbestick eller plastbröst? Äta med plastbröst? Nej tack, jag tar nog besticken.
7-eleven eller Pressbyrån? Pressbyrån besöker jag bara när jag åker tåg och 7-eleven är för Ståkkhålmare.
Glasögonorm eller linscooling? Glasögonorm. Skulle jag få synfel blev det brillor. Jag skulle aldrig kunna pilla in ett par linser.
Plugga eller jobba? Plugga först, jobba sen.
Planka eller pröjsa? Pröjsa
Yngre eller äldre? Än vem?
Lång eller kort? Jag är kort, tyvärr.
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta sånt? Det beror på vad det är..
Tycker du om ord? Jag gillar att vältra mig i ord, grna sådana som jag nästan inte förstår.
Nämn namnet på en tennisspelare? Skulle det vara prestige att kunna det? Vi tar väl Jonas Björkman då.
Finns det något du ogillar starkt? I matväg eller allmänt? Väldigt mycket av båda delarna.
Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? Beror på situationen
Är du svartsjuk? Ja, tyvärr.
Vad gjorde du igår kväll? Spelade betapet med Måns och designade om bloggen.
Tycker du homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Ja, det ska inte spela någon roll. Jag tror inte att Gud skulle ha något emot det.
Använder du bokmärke eller gör du hundöron? Jag minns vilken sida jag är på.
Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? Ja, vill se fler av Liza Marklunds böcker som film, sen så längtar jag efter Camilla Läckbergs filmatiseringar, men de är ju på g.
Tycker du om att gå i skolan? Ja, det gör jag. 
Vilket ämne gillar du bäst i skolan? Kemi
Vilket ämne gillar du sämst  i skolan? Engelska
Har du fortfarande kontakt med någon från din klass ( i grundskolan)? Av dem jag inte träffar varje dag så är det bara Hanna.
Tycker du det var bra att den 6 juni blev röd dag? Mjorå, bara det inte är lördag eller söndag för då tjänar man ju inget på det.
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? Kirurg eller patolog.
Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "Kom ut ur garderoben"? Det blir nog någon spontan reaktion.
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den? Så klart.
Vad är det första du tänker på när du vaknar? Beror på om jag blir brutalt väckt eller vaknar på eget bevåg, men oftas är det bara att man vill ligga kvar ett tag till.
Är du troende? Nepp.
Tycker du om stearinljus? Jaa <3
Använder du hårbalsam? Jäss.
När blir man vuxen? Det avgör man själv, men generellt när man flyttar hemifrån kanske.
Vilken färg har din tandborste? Lila och vit.
Har du lök i köttbullarna? Jag gör inte köttbullar själv, men jag tycker att det ska vara det.
Hav eller sjö? Hav, om det inte finns maneter.
Har du någon skrivare? Ja, men den är kopplad till "familjens" dator.
Vad har du för väckarklocka? En nokia 3330.
Hur ofta klipper du tånaglarna? Inte ofta. Senast missade jag till och med tån ju ^^
Har du hår på ryggen? Alla har väl hår på ryggen, fast jag tror och hoppas att mitt inte syns.
Har du åkt ambulans någon gång? Japps, ett år var jag då.
Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak? Diggar inte lakrits.
Chips/ostbågar/jordnötsringar? Chips, men jag äter det inte särskilt ofta.
Äpple eller Päron? Äpple
Äter du fiskbullar? Uuuh, det är nog den värsta konsistensen som finns.
Svettas du mycket? Nej, inte så att det rinner när jag tränar i alla fall.
När klippte du dig senast? 15:e februari
Vad kollade du senast hos doktorn? Depression, typ.
Har du fått riktig massage någon gång? Nej, tyvärr.
Tycker du om rökt kött? Nej, jag hatar röksmaken.
Vilken är din favorit på Mc Donalds? McChicken, fast det var längesen nu.
Burger King, Max eller Mc Donals's? Har bara provar McDonalds tror jag.
Platt eller vanlig dataskärm? Jag skulle nästan kalla den platta för vanlig nu jag, haha. Jag har en laptop.
Vad har du för mobiltelefon? Samsung E-710, men den ska snarast bytas ut.
Hur betalar du dina räkningar? öhm , mamma betalar dom.
Dammsög du bakom soffan sist du dammsög? Tror det, jag dammsuger inte så ofta. Tänk på att dammtussarna är änglatofflor, de ska inte tas bort.
Är det ordning eller oreda i dina byrålådor? Pedantisk ordning, eller inte alls.
Hur stor hårddisk har du? Gigantiskt, nej jag vet inte.
Har du överkast på sängen? Mjo, när jag orkar lägga på det. Fast jag stör mig på att det är två decimeter för kort.
Har du brutit något någon gång? Nejs.
Lever din mormor? Japps <3
Har du varit med på TV? Shoot man! Två gånger när jag var på hockey och sen på Rhapsody i somras.
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? Titta på film ^^,
Använder du tofflor? Jaa, jag har använt dem så mycket att jag har skavt bort fluffet i dem.
Använder du morgonrock? Nej, fast jag har två stycken.
Är du en Besserwisser? Ja, det händer.
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? Nej, den brukar väl ha antagit en annan form då. Om inte brukar mamma göra pannkaka eller våfflor av den. 
Beskriv din humor? Bäst.


Meddela din åsikt
Jag heter: Sara

I steeled to min bilddagbok!

Jag heter: rebecca

Hejhej, jag undrar om du skulle vilja hjälpa mig, på min blogg har jag ingen sån där almenacka. Jag skulle hjätte hjärna vilja ha en, så. Om du skulle vilja skicka html koderna vore det snällt :( //rebeccajohansson ;)

2007-04-13 @ 12:26:50
Jag heter: Sara

Sara: jeeh, listor är till för att stjälas (=

Rebecca: Ehum.. vart tycker du att jag ska skicka dem då? Dessutom är jag inte alltför teknisk, men jag ska prova om jag vet vart jag ska skicka dem ^^,

2007-04-13 @ 15:57:58
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback