in the sunlight or the rain

Idag har jag varit duktig, så till den milda grad att jag skrivit klart en bra bit av mitt engelskaarbete. När dagen inleddes hade jag bara skrivit det på svenska, men hela förmiddagen idag (eller ja, från tolv till två kanske) ägnades åt översättnig av mitt verk. Synd bara att jag inte ens skrivit hälften av det som skulle skrivas. Har hela den där dryga jämförelsen kvar. 

I övrigt hängde jag med mor en sväng till Torsåker där vi på posten hämtade klänningarna som jag hade beställt. Hon som satt i kassan, en tyska, var kusligt lik den människa som tillkallades för att pilla bort mina elaka stygn när jag opererat läppen, också en tyska för övrigt. Det kan klassas som lite märkligt att kombinera jobbet som tandläkare med att sitta i kassan på ica, men men, det är inget som säger att det är samma människa heller.
Jag hade beställt tre klänningar och en bikini. Klänningarna var jättefina, speciellt en gul/vit-randig tunikaaktig historia. Den blev jag helt kär i. De andra var en röd/vit-mönstrad sak med väldigt djup urringning och en vit/beige-randig sak med väldigt långa axelband. Det faktum att den hade långa axelband är dock ganska lätt att åtgärda, en enkel manöver som jag kanske till och med kan göra själv. Bikinitrosorna var alldeles för stora. Jag ska returnera dem imorgon. Hoppas bara att jag hinner få ett par nya innan vi åker, annars har jag väl i och för sig badkläder så att jag överlever. Bikinin jag hade förra året kommer att funka i sommar också.

När vi åkte till träningen idag så fick jag köra bil igen. Första gången på evigheter. Vi tog först några varv på industriområdet, men det kändes ganska ganska snart som om jag kom ihåg det mesta och kände mig ganska säker på det, så jag körde upp till järnvägsstation och vände istället. När jag åkte förbi vid Björkhagsskolan så var det en människa som skulle trilskas med att gå över vägen. Det betydde att jag fick stanna, och där är det ju lite backe också. Jag höll inte på att komma iväg sedan, men det löste sig till slut, man är väl bäst. hrmm. Jag körde hem efter träningen också. Det tar sig. 

Meddela din åsikt
Jag heter: Måns

haha hon den dära tyskan på ICA. hon är egentlige nelektrikerXD Elektriker/kassörska/tandläkare, hm... låter rätt jobbigt att jobba som alla treXD

2007-04-12 @ 10:09:18
Jag heter: Sara

Måns: AHAHA X''D


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback