I start to talk in my sleep

Uuuuh. Canal+ visade precis Wallander - Mastermind. Shit vad den är bra. Det är lätt den bästa Wallanderfilmen. Den är så snillrikt smart vilket gör den så fruktansvärt otäck. Mördaren är så iskall och även om man känner av att det är överdrift och film så känns det som om det skulle kunna hända i verkligheten. Scenen hos rättsläkaren i början där man får se hur repet har skurit in i hälarna på offret är så äcklig. Hälsenor är den vidrigaste kroppsdelen och där får man se ett par helt uppslizade hälar. Det gör ont i hela mig. När vapnet sprängs i ögat på Linda och man sedan får följa lite av ögonoperationen lyckas jag alltid hitta något intressant på väggen. Ögon är, för utom att de kan vara hemskt fina, den näst vidrigaste kroppsdelen. Uuh. Förutom att det gör ont i hela kroppen då också är det så hemskt att allt det andra änder utan att hon ser någonting sedan. Jag hatar när det händer saker med Linda. Hon är min favoritkaraktär, bara för att Johanna Sällström spelade så bra. Jag sörjer fortfarande hennes död och tänker på det jätteofta. Det är så jävla vidrigt, sorgligt och hemskt att man kan tvingas må så dåligt att man tar sitt liv. Särskilt när man är en så begåvad och bra filmförebild som dessutom var småbarnsförälder.  Johanna skulle göra så många fler bra filmupplevelser för mig och alla andra ju. Återigen R.I.P. Nu hamnade jag lite off topic, men den som inte har sett Mastermind borde absolut se den, om denne nu inte tycker att jag har berättat för mycket då. Ehumm.  

image278



Det hände lite lustigheter här alldeles nyss. Min mobil ringde. Det är ju i och för sig inte speciellt roligt, men saken är den att den aldrig ringer, och speciellt inte halv tolv en lördagkväll. Jag brukar inte drabbas av så värst mycket felringningar heller, men nu hände det. Det var en tjej som jag simmar med som ringde, vilket gjorde det hela lite förvirrande.

S: Hej, det är Sara
V: Hej, det är V.., vart är du nånstans?
S: Öööh, va?
V: Vart är du nånstans.
S: har du ringt fel eller?
V: Nej, det är V...!!
S: Ja?
V: JAA!! Vart ÄR du nånstans?
S: Jag är hemma, du.. du måste ha ringt till fel Sara.
V: Va? vadå, är det Sara O...?
S: Nej, det är Sara M...!
V: Jaha, oj, förlåt, jag skulle till Sara Z..., jag.
S: Jaa, tänkte väl det.
V: Men.. du lät ju precis som henne.

Liksom haha,bara.

Pampampam. Imorgon natt åker vi. Det ska bli helt sjukt kul. Bara inatt, imorgon och lite mera natt kvar. Nu ska jag sova, och imorgon ska jag mysa lite mer med Bella.  
    

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback