i en evighet levde jag som om du inte fanns

Underliga saker inträffar ibland i mitt annars så mediokra liv. Då är det i och för sig inte så att det händer något flashigt, utan att jag gör en revolutionerande upptäckt eller ett mycket givande konstaterande. Jag kan även konstatera saker om mig själv, vilket var det som inträffade igår. Jag kom fram till att jag måste ha gått och blivit himla vek. När jag stod och borstade tänderna kom jag plötsligt att tänka på en låt, nämligen "Du måste finnas" - med Helen Sjöholm. När ett par textrader ur den sakta rullade genom mitt huvud började jag helt plötsligt gråta. What!?. Det är okej att man gråter till filmer, i och för sig brukar jag inte göra det särskilt ofta. Det kändes väldigt underligt att gråta till en låt, särskilt en som man in te ens hör utan bara tänker på. Ojoj,vad månde bliva. Låten i fråga betyder väldigt mycket för mig just nu när jag känner mig allmänt liten och beroende. Jag vet att den handlar om Gud, men det gör de inte för mig. Bryggan före refrängen och själva refrängen handlar för mig om min mamma. Skulle det vara jag som sjungit den skulle jag ha sjungit om mamma. Jag tror inte att jag skulle klara mig utan mamma, därför är låten som gjort för henne.


Vem skulle hjälpa mig uthärda livet härute?
Vem skulle ge mig den kraften som jag måste få?
Vem skulle trösta mig, jag är så liten på jorden?
Om du inte fanns till, ja vad gjorde jag då?

Nej du måste finnas, du måste. Jag lever mitt liv genom dig.
Utan dig är jag en spillra på ett mörkt och stormigt hav.
Du måste finnas, du måste, hur kan du då överge mig?
Jag vore ingenstans, jag vore ingenting. Om du inte fanns.


mamma jag älskar dig <33



Jag tycker om listor, därför har jag gjort en lista med viktiga låtar.

Lättrelaterade:
Bäst just nu (bäst alltid):
Total Eclipse of the Heart - Bonnie Tyler
Betydelsefullast just nu: Du Måste Finnas - Helen Sjöholm
Lyckopiller just nu: Tufft Jobb - Nisse Hellberg
Sorgligast just nu: Breakfast in New York - Jill Johnson
Sötast just nu: Trying to Recall - Marie Lindberg
Trallvänligast just nu: The Worrying Kind - The Ark

8 Countryfavvisar just nu:
Suds in the Bucket - Sara Evans
Who I Am - Jessica Andrews
This One's for the Girls - Martina McBride
A Real Fine Place To Start - Sara Evans
Missing Missouri - Sara Evans
I Don't Feel Like Loving You Todag - Gretchen Wilson
Gods Will - Martina McBride
Perfect - Sara Evans

Och de som alltid regerar:
Bästa Bon Jovi just nu: Bed of Roses
Bästa Lars Winnerbäck just nu: Elegi
Bästa Jill Johnson just nu: Nathalie
Bästa The Cardigans just nu: I Need Some Fine Wine and You, You Need to Be Nicer

Meddela din åsikt
Jag heter: Sara

Men nu då..?

Jag heter: Sara

går det idag då?

2007-04-18 @ 22:10:21
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Sara

JAAAA :'''DDDD

2007-04-18 @ 22:10:41
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback