i en annan del av världen

Vilken toppenhelg


Antal roliga saker jag gjort: 2

*Jag hittade en makrofunktion på mammas kamera (i och för sig finns det på min kamera också, men den var lite halvkass) och sprang omkring och knäppte på det mesta av svå ting. Det blev en del riktigt bra bilder faktiskt.
*Dessutom är mitt rum helt färdigtapetserat nu och jag har börjat ställa in lite saker. TV-bänken var ett par centimeter för lång varav tv:n nu måste stå snett. Därför var jag tvungen att byta plats på sängen och skrivbordet så nu ska jag sova åt andra hållet. Förvirrande.

    

Antal tråkiga saker jag gjort: otaliga
Samtliga i form av olika varianter att ha ofantligt tråkigt på.

Antal farliga saker jag gjort: 1
Satt längst upp i päronträdet och klippte (eller heter det klöpp?.. nej) årsskotten med sekatör. Det har varit min uppgift i tre år i rad nu och det är lite läskigt. Dels är trädet väldigt gammalt varav man inte har någon riktig koll på dess hållbarhet och dels är det svårt att både komma upp och komma ner. Men när man väl sitter där är det rätt lugnt, fast allt folk som passerar stirrat utav helvete.

Antal tekniska saker jag gjort: 1
Jag har på i princip helt egen hand byggt ihop mitt cd-ställ och en av mina bokhyllor. Jag kände mig riktigt himla duktig när jag fixade det. Dock lyckades jag sätta ett par hyllor åt fel håll när jag byggde bokhyllan men det är tur att man har lite observanta föräldrar. Jag fick plocka isär den och börja om då, men annars var jag bäst. 

Antal jobbiga saker jag gjort: 1
Tog mig upp tidigt på lördag morgon för att träna hajarna. Det positiva jag fick ur det var dock att jag nästan helt utan ansträngning lyckades förhandla bort vår baddargrupp och ersätta den med en fiskengrupp. Det var Annas pingviner som skulle bli fiskar nästa termin och hon ville inte ha sån avancerad simundervisning utan ville hellre hålla sig till småbarn. Hej hopp sa jag då, då kan ju vi byta. I sådana fall får Malin och jag något som i alla fall betydligt mer liknar simmare till nästa termin. Positivt.

Antal saker jag borde gjort eller ville göra men inte gjorde: 2
*Det här skulle ju bli en plugghelg, men det är ju så ofantligt tråkigt att plugga. Jag har i och för sig gjort några kemiuppgifter, men inte alls så mycket som jag hade tänkt. Läget är något desperat nu när jag hela tiden kommer på saker som jag inte kan. Fysiken rörde jag inte ens, men den intalar jag mig att jag inte kan lära mig mer av. Det får bli helt och hållet som det blir.
*Jag ville börja övningsköra igen efter vinteruppehållet. Mor och jag skulle ha tagit en sväng på vägen hem efter besöket på Hoforshallen i lördags, men då hade jag sån jävla mensvärk att jag var tvungen att åka hem och ta en ipren först och sedan blev det inte av. Mamma hamnade i tapetserarbranchen och sedan skulle hon plantera och allt vad det var och jag började mina tafatta pluggningsförsök.  


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback