Grattis Papps <33

Pappa fyller år idag. Grattis grattis. Mormor, farmor, Kurt och Margot var här och fikade en sväng på eftermiddagen. Papps fick två CD-skivor av mig, min fantasi är ju alltid så utpräglad. Jag tycker att det är jättesvårt att köpa presenter, vet aldrig vad jag ska ge bort.

Jag var hemma från skolan idag, är fortfaramde inte så där vidare värtst pigg. Jag har hosta och ont i halsen och är allmänt snorig. Det är ju sååå roligt. Jag skulle i och för sig bara ha haft en enda lektion idag, tyska, så det gjorde ingen större skada att vara hemma. Jag får se hur jag gör imorgon. Jag har bara två timmar kemi imorgon eftersom datakunskapen flyttades till i tisdags. Jag vill gå på kemin eftersom det lätt är det roligaste ämnet. Får se hur jag gör.

Kajsa försvann idag på eftermiddagen. Hon var hemma på eftermiddagen när mamma och jag for omkring och städade lite, men sedan försvann hon. Hon brukar aldrig vara borta mer än någon timme högst, men nu visade hon sig inte på hela tiden när vi hade folk här. Mamma misstänkte att hon kunde ha blivit instängd på skrubben och var därför dit och ropade, men ngen katt visade sig. Jag var också dit och ropade ett par gånger, men ingen katt. När mor och jag åkte till Torsåker för att köpa pizza gick pappa upp i skogen och letade efter henne, dock resultatlöst. Jag började verkligen bli orolig då, men bara ganska så nyss var mamma upp på skrubben och ropade igen, och då kom hon fram. Snacka om skum katt, hon bara tvärignorerade alla tidigare gånger vi ropade, men nu passade det visst att komma fram. Det var en himla lättnad i alla fall, jag var tvungen att lägga några lättnadstårar i hennes päls.

Bara tre dagar kvar nu.


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback