en ring att främja dem

Igår hade vi Sagan om ringen-marathon hemma hos Malin. Det var jag, Malin, Hanna, Roghe, Malva och Måns. Rebecka hade blivit sjuk, usch usch. Vi började att titta på film strax efter klockan ett. Jag var hyfsat med och närvarande de första två timmarna av första filmen. Sedan tappade jag fokus och hängde inte riktigt med på vad de höll på med. Jag tittade, men registrerade inte allt. Slutet var jag ganska med på. När vi började titta på film två, runt fyra, tog jag till vissa skärpningsmetoder och hade rätt bra koll på vad som hände den första timmen ungefär. Sedan blev det lätt jobbigt, det kröp i hela kroppen och sitta stilla-kvoten började bli uppfylld. Efter halva film två tog vi matpaus. Då var klockan runt sex. Vi ringde och beställde pizza på Parma. Mums. Vi hade ju dock hälften kvar att titta på. Jag hade varit ganska onärvarande alldeles innan vi stängde av, så sista halvan av film två var också rätt jobbig. Jag satt och gjorde lite gymnastiska övningar i soffan eftersom mina höfter låste sig och benen började tröttna på sitt stilla. Tur att min lekamen inte är alltför lång. Det går att knöla ihop sig och sträcka ut sig på ganska många olika sätt. Halv tio började vi titta på sista filmen, och då var jag supertrött. Det var absolut inget fel på filmerna, jag kan lätt tänka mig att se om dem under lite andra omständigheter någon gång, det var bara det att jag inte orkade koncentrara mig. Därför minns jag inte så mycket av sista filmens första halva. Sedan började det ju dock hända lite saker och det hela började så sakteliga nå sin upplösning. Då var man med igen. Jag har då i alla fall nästan full koll på hur det slutar och hur de kom fram till det.

Halv två var vi klara. Då ringde jag efter Taxi-Råbacka, som kvällen till ära kördes av min mor. Vi skjutsade Hanna och roghe hem till Hanna, och Malva och Måns hem till Malva innan vi åkte hem. När jag kom hem låg jag och läste en stund och sedan släckte jag och tvärsomnade. Mamma kom in och väckte mig klockan tio. Jävla människa, jag hade ju sagt att jag ville sova länge. Jag dissade henne då och somnade om och sov till halv tolv istället. Därav är jag nu ganska seg och känner konstigt nog för att gå och lägga mig och kolla på film. Fniss. Jag ska dock försöka göra lite nytta. Ska ta och skriva klart den första svenskagrejen och sedan får vi se vad som händer sen. Ikväll blir det i alla fall träning. Tjohej 

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback