en bitter vandring hem i singular

Ingen vidare dag idag, måndagar är så jobbiga. På svenskan fick jag tummen ur (haha, diggar det uttrycket) och lämnade in min bokanalys. Får se vad Sofia tycker om den, jag dömde ut den där boken totalt. Hoppsan. Nu har jag en svenskasak kvar, något som hon kallade för fritt skrivande. Jag har sådan lust att skriva deckare, synd att jag har så kelnt med tid på mig. Jag satt och läste igenom de första tre delarna i Camilla Läckbergs deckarskola och blev jätteinspirerad. Jag skrev some kind of rafflande historia med inspiration från diverse deckare och polisfilmer när jag gick i åttan, som handlade om poliser och det var mord och skit, men den känns så himla b nu. Nu vill jag skriva något "riktigt". Får se hur det blir med den saken. Den här uppgiften hade vi väl kunnat få liiite tidigare.

Vi simmade på idrotten idag. Suck. Simning med skolan är inte kul. Inte kul alls faktiskt. Det blev ju ett ännu värre stressmoment i och med att man måste duscha "ordentligt" efter att man har simmat. När vi gick från "Hallen" var det tjugo minuter tills dess att nästa lektion började. Då skulle man både hinna äta och göra en sista påläsning till provet.

Samhällskunskapsprov i ekonomi. Fy helvet. Jag hatar prov med bedömningsfrågor där man ska argumentera och lägga fram sina åsikter hit och dit. Det var ju bara g-frågorna som var faktabaserade, men de kunde jag faktiskt. Jag hatar när någon ska bedöma mig på mina åsikter, särskilt i något som jag inte alls är insatt i. Jag skiter i (eller det gör jag väl inte) vad politikerna gör med Sveriges budget, jag kan ju i alla fall inte påverka det. Jag satte mig aldrig riktigt in i att få något slags sammanhang i alla konjunkturer och räntor och skatter och utbud och efterfrågan. Jag hoppas i alla fall att det gick bra. Jag skulle vilja ha MVG i samhällskunskap, men det vette fan det.

Det var rikigt mysigt att handskas med baddarna idag. Även om de som alltid är överallt och stimmar runt så gick det helt okej idag. Innan vi började fick Malin och jag en varsin teckning av Maja. Hon är så himla söt, väldigt liten dam med tuff attityd. Charmtroll. Maja och jag praktiserade glidning ett bra tag. Det är meningen att de ska kunna glida i fem sekunder med ansiktet ner i vattnet. Från början vågade hon inte riktigt, men jag trilskades lite och fick välbehövlig hjälp av hennes mamma, och till slut gick det superbra. Det är nog bara två av våra blå små baddare som inte kommer att bli gula till hösten. Ganska så lyckat.

Imorgon har jag sovmorgon. Så himla härligt. Jag börjar tjugo i elva eftersom kemin blivit inställt. Myys.  

Meddela din åsikt
Jag heter: Jaha?

duscha "ordentligt"?

2007-04-24 @ 22:30:37
Jag heter: Sara

Jaha?: Du förstår säkert om du anstränger dig. Jag syftade på att det ter sig fräschast om man tvättar håret och har sig efter ett besök i simhallen. Annars behöver man ju bara duscha av sig, typ.


Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback