beside the green green grass

Jahapp. Då har man gått och dragit på sig en hyfsat rejäl förkylning då, är halvt om halvt utslagen och orkar inte göra någonting. Så himla lyckat att det skulle komma precis nu, jag har ju inte alls fyra fullspäckade dagar framför mig. Imorgon fyller papps år, vilket betyder att det rasar hit en massa fikasuget folk fram på eftermiddagen. I och för sig kommer de flesta på lördag, men det rasar säkerligen hit någon i morgon i alla fall. Därför skulle man kanske ha behövt hjälpa till att städa lite, men vafan, orkar ju knappt leva. När jag vaknade i morse hade jag ingen röst över huvudtaget och till det lägger vi superont i halsen. Så trevligt.

Jag har en massa skolarbete att göra också. Jag nästan tvärvägrar att släpa med mig en massa skolböcker på resan, vilket betyder att jag gärna skulle ha sett att det blivit klart innan. Fysikuppgifterna pockar på uppmärksamhet och lika så matteboken. På det ska det skrivas some kind of svenska uppgift samt ett halvt engelskaarbete och en engelsk bokrecension. Doch behöver inte allt vara klart precis nu, men det känns ändå som att det snart är sommarlov och därmed ingen tid alls kvar.

Dessutom vore det ju positivt om jag hann med att packa också, eller i alla fall hade någon aning om vad jag ska ha med mig. I och för sig har jag väl lite koll, men det känns ändå som att jag inte hinner med.

Och för att toppa allt gnäll måste jag meddela att jag lyckades hälla ut en halv kopp varm choklad över min hand idag. Det sög. Det var hett utav helvete. Jag hade precis utforskat kaffeautomaten på Hoforshallen och försett mig med en kopp varm choklad. Jag skulle då transportera mig, med koppen, fram till närmaste bord. När jag var på väg att ställa ner koppen halkade väskan som jag bar på axeln ner vilket fick till följd att armen ryckte till och chokladen skvimpade över. Fy Fan. Ont som satan gjorde det.

Nu ska jag sova.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback