Tredubbelt coolt

Woooaah.. Jag var med på TV, jag var med på TV, jag var med på TV. Helkoolt, all makt åt mig. De visade den här tv-sändningen från Rhapsody in Rock idag (de sa att det skulle vara den sjunde, men det var idag >8)). Jag och mor syntes i bild ganska länge faktiskt. Himla tur att vi fick för oss att spela in det, för nu kan jag kolla på mig själv på tävä när som helst ^^.

Koolt nummer två var att vi fick våran nya dusch idag. Den är jättefin, liksom silvergrå typ. Jag har invigt den, och den fungerade. Positivt så säg. När jag kom hem från skolan idag hittade jag badkaret ute på asfalten. Badkaret har varit min bästa kompis i evigheter, men nu är det utkonkurrerat minsann.

Jag har även gjort en sak idag som jag aldrig har gjort förut. Jag har handlat med kortet. Jisses vilka framsteg jag gör. Jag gick nämligen på ica efter skolan för att jag var så himla sugen på choklad. Jag tyckte att jag skulle vara lite nyttig också så jag köpte även ett äpple. Det råkade även slinka med en dricka. Jag var utrustad med tjugo kronor men när jag kom till kassan visade det sig kosta tjugoen. Snacka irriterande. Jag har alltså handlat för tjugoen kronor med kortet, avancerat.

Det var en händelserik dag det här. När vi satt och åt på kvällen skymtade något svart förbi ute i trädgården. Mamma utbrast att det var en häst (hon borde gå en kurs i artkunskap). Det visade sig vara tre stora, förrymda, snuskiga grand danois som irrat sig in i vår trädgård och tydligen tagit en ride hos grannarna innan. De skrämde slag på Nisse som stack iväg och ännu inte har kommit hem, grannarnas hund fick skrämselhicka och stod och lät i en halvtimme och en annan granne bar in sin katt under armen.

 

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback