Stekt axel

Idag har jag varit hos en kiropraktor (på dörren står det dock chiropraktor, men jag har alltid tyckt att det stavas med k) för första gången. Jag borde ha gått dit mycket tidigare eftersom axlarna har krånglat så länge, men idag kom jag till slut dit. Först konstaterade han att jag hade för korta muskler på framsidan av axlarna och att jag måste stretcha dem. Sen fick han höra knaket i vänsteraxeln och blev ganska säker på att jag har en inflammation i den och att jag borde pimpla inflammationshämmande piller. Sedan smetade han på något geléaktigt geggigt på axlarna och höll på med någon värmeapparat. Sista steget var liniment och det var nog det som fick brandeffekten. Efter ett tag var axlarna helt röda och överhettade. Han sa i och för sig att jag kunde få ont av behandlingen, men det där var inte ont, det var brand. Det som möjligtvis var ont kom senare. När jag kom hem kändes axlarna helt demolerade och stela och konstiga. Han tyckte i alla fall att jag skulle köpa ett sånt där liniment, så mor får väl fixa det åt mig. Det kan innebära att jag får stekta axlar före varje träning. Huuuh

Vi röstade i skolan idag. Är det inte märkligt så sig. Vad fyller ett skolval för funktion? Lärarna sade att det skulle vara som en kul grej, men ändå verkade det hela jätteallvarligt. På lappen som satt uppe lite här och där stod det till och med att det var bra om man kunde legitimera sig. Allvarligt, om de inte ens kan lita på att man uppger sitt namn är det väl inte bara en "kul grej". Ännu mer töntigt var att det skulle föreställa så himla riktigt med valskärmar och hela baletten. Varför kan man inte stå för sin åsikt för? I Sverige blir man inte precis förföljd för sina politiska åsikter. Därför greppade jag bara en sosselapp och stoppade den i kuvertet. I ett "på-skoj-val" ska man väl ändå inte behöva köa till någon valskärm?

Psykologi är jätteroligt tycker jag. Idag fick vi se två filmer om hur himla lättpåverkad människan är. Det är rätt otäckt tycker jag, att man exempelvis svarar uppenbart fel på en fråga bara för att alla andra gör det. Jag orkar inte skriva precis vad filmerna handlade om, men bra var de i alla fall. Jag tycker sånt där är jätteintressant

Duktiga Sara har även skrivit lite om vindkraft och solenergi idag. Det var nästan ett krav att jag skulle göra det idag. Det är nämligen så att vi har fyra timmar på oss imorgon, och de lektionerna är dessutom utan lärare. Det känns riktigt bra att jag lyckades flirta bort de där biobränslena, även om det här är på samma tema. Jag hoppas att jag har skrivit så pass mycket att jag kan prata i mina tre minuter, och jag får även hoppas att Emma och Johan lyckats med sitt.


Meddela din åsikt
Jag heter: malin

hoh, jag vill oxå läsa psykologi, och filosofi och latin. undrar vad det kan vara för linje? ;)

Jag heter: Sara

Filosofi läser man på Sp, fast det kan förhoppningsvis komma som individuellt val för oss andra. För att få läsa latin lär du nog gå Sp-språk.

2006-09-17 @ 19:19:27
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback