Jag har tävlat!!!!

Vart ska jag börja?

Svenskan imorse var skit, jag skulle inte ens ha gått dit. Hade jag låtit bli hade det inte gjort någon skillnad eftersom jag bara satt där och blängde. Jag kommer inte att kunna genomföra redovisningen som nu blivit flyttad till onsdag eftersom vi ska knäppa kort sista timmen imorn. Jag har inte tid att läsa på det där som jag ska säga så det kommer inte gå. Blääh.

Tredje timmen hade vi datakunskap och inse hur mycket det suger. Det är ju så tråkigt och det är ju så meningslöst att man bara vill låta bli att gå dit. Läraren är persisk och jättejobbig att lyssna på samtidigt som man inte hör ett dugg av vad han säger. "I dag ska vi göra espalter". Han säger av någon anledning e framför alla ord som börjar på s. 

Sista timmen hade vi idrott och sprang omkring och lekte med basketbollar hela timmen. Någon eller något hatade mig grovt eftersom jag först fick en basketboll på tån (den tå som jag redan gjort illa tre gånger) så att nageln sprack lite smått. Sedan fick jag även en basketboll i huvudet precis bredvid ögat. Som tur var kom inte den bollen med någon vidare fart, Simon skulle pricka ¨någon låda men träffade kanten så att bollen studsade tillbaka upp i ansiktet på mig.

Jag fann ingen mening i att åka hem efter idrotten eftersom jag skulle vara uppe på hallen igen klockan fem. I stället satte mig i simhallens cafeteria och brottades med matteboken ett tag. Jag har ju det där provet imorn och nu ser det faktiskt lite ljusare ut. Jag har klarat ut ett par uppgifter med generella metoder nu så förhoppningsvis gör jag det även imorn. 

Sedan var det cup, och hör och häpna, jag simmade faktiskt. Känner mig riktigt nöjd med det. Jag har inte gjort någon nämnvärd tävlingsinsats sedan jag typ klappade ihop på Hofors Cup i december. Jag tror att jag har simmat en tjugofemma på en cup efter det, men idag skulle jag be back liksom. Men shit vad nervös jag var, har gått och grubblat och funderat i en vecka och känt mig allmänt löjlig. Det var nog tur att jag skulle ta hand om fiskarna, för annars hade jag nog brutit ihop igen. Fiskarna (eller Elin, Wilma och Simon som de heter) och jag gjorde en jättelång uppvärmning tillsammans och sedan skulle jag hjälpa dem vid starten och så, så jag fick aldrig någon tid på mig att grubbla. När de hade simmat var det liksom jag. Jag började med 50 rygg och landade en knapp sekund över pers, vilket jag får anse som fullt godkänt. 50 bröst blev knappt en halv sekund över pers vilket jag är jättenöjd med. På frisimmet gick det inte fullt lika bra, men två sekunder över pers får nog ses som godkänt där med. Jag förstår inte varför jag får sådana problem att göra något vettigt bara för att det råkar heta tävling. Hela alltet liksom låser sig och det känns bara konstigt. Liksom det kändes som om jag skulle spy när jag stod på startpallen.

Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon ska vi som sagt knäppa kort vilket jag klassar som årets höjdpunkt. Jag gör mig ju alltid så himla bra i skolkatalogen också. De senaste tre åren har jag varit med på åtta kort där och jag tror inte att jag har lyckats se vettig och normal ut på ett enda av dem. I år får jag dock bara vara med en gång, riktigt taskigt.

   

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback