Första bilkörningen

Jag körde bil igår, jag är så himla tuff. Jag körde kanske tvåhundra meter på en asfalterad väg ute i skogen, tvåhundra meter som inkluderare en backe och en kurva. Jag fick starta om en hel massa gånger för att jag glömde bort kopplingen och sånt. Då tog bilen värsta skuttet och lade sen av. Första problemet var att komma från vägkanten och ut på vägen. Jag har visst inte begåvats med att förstå att man måste vrida på ratten också utan mamma fick styra ut mig på vägen. Jag var ju hypernervös. Tänk dig mig bakom ratten på en bil. Jag fick igång bilen och körde några meter innan hon hade mig och stanna igen bara för att jag skulle hitta pedalerna utan att behöva titta efter dem, det kanske inte skulle vara så himla lyckat. Till exempel hade hon mig att stanna mitt i backen, vilket gjorde att bilen rullade baklänges när jag försökte starta igen. Inte bra. Tur att det finns en handbroms också X'D. Jag kom i alla fall runt den där kurvan utan problem, och körde runt 40km/h. Jag kan ju inte precis växla, så jag körde på ettan hela tiden vilket bilen väl inte tyckte var så värst roligt. 40km/h på ettan, sen hann vi inte nå mer för vi var liksom på väg till träningen och mor gjorde en avstickare för att jag skulle få prova lite. Jag ska manipulera henne så att jag får prova lite till i helgen.


Jag kanske ska utfärda en varning till. I vår är jag förmodligen ute på de riktiga vägarna och kör. Kanske redan i höst, men det tvivlar jag på. Tag skydd.
    

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback