Dagen idag

Idag har det hänt en massa skoj så jag borde nog göra ett försök att genomföra något slags före-nattning-bloggning.

Imorse åkte mor min och jag in till Sandviken för att lyssna på en föreläsning med Anders Bladh som är huvudtränare i Södertälje SS och Hanna Eriksson, simmare i Södertälje SS som tagit silver på EM. Föreläsningen började tio så det vart liksom vanlig lördagstid trots att vi inte skulle iväg och ta hand om fiskarna. Jag saknar fiskarna lite, de är så söta.

Föreläsningen var i alla fall jättebra och han Anders var jättelätt att lyssna på dels för att han illustrerade allt han pratade om, Hanna sa inte allt för mycket men hon visade en massa övningar när vi var i badhuset och hade praktisk föreläsning på eftermiddagen. Jag lärde mig en massa saker praktiskt och även hur man som tränare ska möta varje individ efter dennes förutsättningar och inte sätta upp för höga mål och dylikt. 

När vi åkte hem trodde jag verkligen att mamma helt plötsligt inte hittade hem, för hon svängde inte vid tegelbruket vilket är det mest naturliga när man ska hem till oss. Men hon hade visst tänkt sig att jag skulle få köra lite bil. Idag har jag kört min längsta etapp hittills nämligen från Barkhyttan till Långnäs över skogen. Det gick prima från början förutom att jag vid flera tillfällen höll på att köra av vägen, typ när jag skulle växla och sådant. Men inte hamnade jag i diket inte. Däremot hamnade jag vid vägkanten och skulle starta om eftersom det alltid blir så himla ryckigt. Då ville biljäveln inge mer och det krävdes trehundrasjuttiotolv försök innan jag kom iväg igen. Då blev jag sur på både bilen och mamma, mest på bilen men på mamma för att jag tycker att hon inte talar om vad jag gör för fel. 

När jag kom hem satte jag mig med matteboken ett par timmar, ifall det skulle vara så att det har undgått någon att jag har prov på tisdag så kan jag ju skriva det igen. Jag har alltså matteprov på tisdag och det kommer att gå åt helvete. I morgon ska jag räkna med generella metoder så det bara stänker om det. Jag måste ju lyckas med någon uppgift någon gång i alla fall. 

När jag sedan med smått ont i nacken satte mig vid datorn och loggade ut på MSN beordrades jag att läsa Malins blogg för att ta reda på varför hon var förbannad på Sofie. Det brukar vara dagens nöje att läsa Malins blogg men det var inte så himla roligt att läsa att man blivit typ glömd av sina kompisar. Jag fick på det sättet reda på att Malin, Hanna, Rebecka, Roghe och Gustav eller hur det nu var, varit till Gävle och gått på bio. Vad hemskt roligt och snällt att de frågade om jag ville vara med då. Det kändes som att jahapp, nu går vi inte på samma skola så nu är jag liksom utanför. Liksom TACK!!!

Jag blev ganska så besviken och skulle samtidigt gå och äta så jag loggade ut från MSN och glömde bort att avtacka dem som jag pratade med. Malin trodde nog att jag blev sur på henne så hon fick dåligt samvete och ringde. F'låt. Enligt henne hade de andra frågat henne om hon ville följa med dem så det var väl knappast hennes fel då, om det nu var någons fel, de kanske inte ville ha mig med. Hur som helst så pratade vi i telefon i två timmar och tio minuter och det är nog inofficiellt världsrekord, i alla fall för mig XD

Nu ska jag sova och imorgon är det Gästrikeserien där jag väl antagligen ska agera funktionär.   


Meddela din åsikt
Jag heter: malin

vi måste snart ta och skapa en egen världsrekordbok, som måste innehålla frukostrekordet från sthlm och telefonsamtalet! :D

Jag heter: malin

haha förresten, angående rubriken, så skulle man kunna slå på stort och skriva "Dagen imorgon" och gissa precis allt som ska hända! XD

2006-09-24 @ 00:13:34
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se
Jag heter: Sara

Aah.. precis. vi har väl en del inofficiella världsrekord nu :P..

Jaa, prova det du. Sen kan du ju skriva och berätta om det blev rätt XD

2006-09-24 @ 10:58:00
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback