Andra bilkörningen

För det första är jag helt fukking förkyld nu, vilket innebär sorg. Jag tyckte inte att jag var särskilt förkyld i morse, men nu är jag det på varenda fläck. Jag ska i alla fall orka åka med och ta hand om mina fiskar imorgon, kanske orka simma lite själv också.

För det andra har jag kört bil idag också, och idag gick det lite bättre. Mor körde ner till kraftstationen. Där fick jag först köra ett halvt varv runt huset och sedan backa tillbaka. Jag backade medan mamma höll koll och växlade. Visst låter jag som en prima bilförare? Sedan körde jag ett par hundra meter på den vägen tills jag kom till gräsplanen bredvid brukshundklubben. Där körde jag i åttor och kände mig jättedum. Det traskade förbi en människa med häst ute på vägen, och hon bara glodde. Jag hoppas att det inte var kusin, men det tror jag inte. Efter åttorna körde jag tillbaka till kraftstationen och skulle försöka vända där. Jag fick motorstopp trehundratolv gånger innan mor hade vett att berätta att man måste trampa ner kopplingen innan man bromsar om bilen inte ska lägga av. Tack för den informationen då. Jag kom i alla fall runt till slut och skulle få köra hela vägen tillbaka till vägen. Det gick ganska bra ända tills jag skulle blinka för att försöka svänga. När jag letade efter den spaken glömde jag att gasa, så jag fick stopp mitt i en backe direkt efter en bro. Sedan fick jag inte i gång bilen något mer. När jag försökte gasa så varvade den bara och sen började hela bilen lukta bränt. Då fick mamma köra hem den. Alla som tror på mig som bilförare räcker upp handen nu. Tack för förtroendet. 

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

det kommer gå bättre! :) (förhoppningsvis.. ;D)

Jag heter: Sara

Så du tror det? X'D

2006-09-16 @ 18:25:03
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: malin

mjae.. ;)

2006-09-16 @ 19:15:08
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback