Inlägg utan rubrik

Igår gjorde jag min första insats som simledare, eller ja, vikarierande simledare i alla fall. Jag fick låna Susannes grupp litegrann eftersom hon skulle jobba natt. Meningen var att Malin och jag skulle ta dem tillsammans, men eftersom hon skulle på hockey och se Färjestad bli mosade av Brynäs *fniss* så fick jag ta dem själv. Det var lite småpirrigt innan, vilken nivå håller de?, vad kan de?, vad brukar de göra?, tänk om de ignorerar mig, på vilken nivå ska jag prata?, och en massa annat. . Det var dock ungefär samma klass på de här som det är på våra fiskar, så det var inte så svårt att hitta en bra nivå. Det lilla kruxet var att den här gruppen innefattade åtta excentriska små simmare medan våran fisk består av fyra-sex ganska lugna små simmare. Det var lite rörigt att hålla reda på dem. Alla hade tusen saker att fråga om, vissa simmade mycket fortare än andra, någon gjorde illa sig o.s.v. Jag var ganska matt när de där 45 minuterna hade gått. 

Sedan fick jag köra hem i mörkret. Det var lite smått otäckt. Det gick dock ganska bra, förutom att jag fick för mig att titta i backspegeln mitt i en kurva så att vi höll på att hamna i broräcket. Mor min var dock med på noterna och högg tag i ratten *fniss*. Jag har inte skrivit om söndagens bilkörning, men då höll det verkligen på att bli kaos. Jag kom i sakta mak efter torsåkersvägen och skulle precis svänga in på avtagsvägen mot hemmet när jag noterade att jag fick möte. Jag saktade ner för att den mötande bilen skulle få passera innan jag svängde, jag vet ju inte riktigt hur lång tid mina små manövrar tar. Jag tänkte att jag skulle rulla in mot korsningen och sedan svänga när bilen hade passerat, men jag hade för mycket fart och var på väg att rulla för långt så jag fick bromsa. Då blev det motorstopp, mitt ute på landsvägen. Koolare saker kan man ju råka ut för. Jag hade dock så mycket fart kvar att jag nästan lyckades rulla av vägen. Sedan skulle man komma igång igen då, och det är det som är mitt största problem. Det hade säkert gått alldeles utmärkt om inte mamma noterat att även bilen som kom bakifrån skulle svänga in på samma väg som jag. ÅÅh, kaosbildare.se är min nya inofficiella hemsida. SKÅL. 


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback