Däckbytesexperten

Imorse fick jag sova, för första gången på evigheter kändes det som. Jag sov till klockan elva (!!!), ofantligt länge för att vara jag. Men eftersom man skulle ta och ställa om klockan imorse så var ju klockan ändå bara tio. Efter inmundigande av en för min del ovanligt avancerad frukost släpade mamma återigen med mig ut på promenad. Jag var inte alltför svårmedsläpad idag heller. Vi gick runt över åkrarna, en sträcka som nog motsvarar cirkus sex kilometer. Det är ju ganska tråkigt att gå, men mp3:n är min räddning. När vi traskat färdigt fick jag hjälpa pappa att byta däck. Jag fick order av snubben på trafikskolan att jag skulle vara med och ta del av däckbytet, så då fick jag väl göra det då. Pappa visade hur man hissar upp bilen på domkraften, och jag fick hjälpa till att lossa muttrarna på däcken. Efter avslutat däckbyte åkte jag och mor till Hofors, något som inkluderade ett världskrig med mormor, check av lufttrycket i de nya däcken och ett besök på gymmet. Det var lite annorlunda att köra på vinterdäck, det kändes som om man satt lite högre upp. Skitsamma, nu ska jag gå och titta på film.  

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback